logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۵۴۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

شیرینی آب شرب بر گلوی روستانشینان زنجان+فیلم

شیرینی-آب-شرب-بر-گلوی-روستانشینان-زنجان+فیلم
در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی یعنی در سال ۱۳۵۷ تنها ۶ شهر، استان زنجان دارای آب شرب بود اما شرایط کنونی که تمام شهرهای استان و اکثر روستاها از آب شرب بهره‌مند هستند قابل قیاس با گذشته نیست.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» بررسی عملکرد حوزه آب و فاضلاب در استان زنجان نشان می‌دهد که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی یعنی در سال ۱۳۵۷ تنها ۶ شهر استان زنجان با جمعیت ۷۴ هزار و ۲۶۹ نفر به شبکه آبرسانی دسترسی داشتند اما با اقدامات انجام شده در این حوزه توسط متولیان صنعت آب ظرف بیش از چهار دهه اخیر هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت ۷۹۶ هزار و ۹۴۳ نفر در ۲۱ شهر استان زنجان زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب این استان قرار دارند.

بیشتر بخوانید

آب شربی که امروز در دسترس بسیاری از افراد در شهر و روستا است از دسترس برخی از روستائیان دور بود. اما با اجرای طرح‌های مختلف در امر آبرسانی روستایی، استان زنجان جزء استان‌های پیشرو در رفع تنش آبی روستایی بوده و با همراهی و مشارکت مردم، خیرین و گروه‌های جهادی انتظار می‌رود این روند همچنان ادامه داشته باشد.

به طوری که طبق اذعان علیرضا جزء قاسمی، مدیرعامل وقت شرکت آب و فاضلاب استان زنجان همزمان با هفته دولت سال جاری 153 طرح آبرسانی روستایی در استان زنجان تکمیل شده است.

 

بهره‌مندی ۴۰ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی در طول یک سال

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفته بود: از هفته دولت سال گذشته تاکنون، 153 طرح آبرسانی روستایی در استان زنجان تکمیل و جمعیتی معادل 40 هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی بهداشتی و پایدار برخوردار شدند.

بنا به اظهار وی: در همین مدت، 89 حلقه چاه تامین آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای استان حفر و تجهیز و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است. از سویی دیگر طی یک سال اخیر، استحصال، تصفیه، انتقال و توزیع 109 میلیون‌متر مکعب آب شرب سالم و بهداشتی در سطح استان انجام پذیرفته است.

وی عنوان کرده بود: شرکت آبفای استان زنجان در یک سال گذشته با اجرای طرح‌های آبرسانی به 57 روستای استان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) رتبه برتر کشور در سرعت اجرای این طرح‌ها را بدست آورد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان یادآور شده است: امسال همچنین پروژه‌های اضطراری تامین آب استان زنجان با اعتباری بالغ بر 289 میلیارد تومان اجرا شده و طی یکسال گذشته 66 پروژه آبرسانی روستایی با جلب مشارکت خیّرین آبرسان اجرایی و مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود.

جهاد آبرسانی در ۵۷ روستای محروم استان زنجان اجرا شد

سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در این باره با بیان اینکه با هدف عدالت‌افزایی و محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی در ۵۷ روستای محروم استان زنجان اجرا شد، گفت: همچنین تفاهم‌نامه میان بسیج سازندگی سپاه و آبفا استان به ۱۵۷ روستا جهاد آبرسانی اجرا و با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در ۵۶ روستا تا پایان سال این طرح عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه سازندگی و محرومیت‌زدایی اقدامات ارزنده‌ای توسط بسیج صورت گرفته است، اضافه کرد: خوشبختانه این فعالیت‌ها رضایت مقام معظم رهبری را در پی داشته است، همچنان که ایشان در دیدار با فرماندهان به این موضوع اشاره کردند.

رفع تنش آبی ۲۱۶ روستای استان زنجان در دولت سیزدهم

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان زنجان نیز با بیان اینکه تنش آبی ۲۱۶ روستای استان در دولت سیزدهم رفع شد، گفت: اهالی و ساکنان آنها از خدمات تامین آب شرب پایدار برخوردار شدند.

علی محمد نادرخانی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح‌ها، جمعیتی بالغ بر ۹۶ هزار نفر تحت پوشش خدمات تامین آب سالم و پایدار قرار گرفتند، گفت: برای اجرای طرح‌های آبرسانی به ۲۱۶ روستا در استان زنجان اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: همچنان ۲۸۶ روستا در استان نیاز به ارتقای خدمات آبرسانی دارند که با برنامه ریزی های انجام شده، این تعداد روستا نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن آبرسانی خواهد شد.

نادرخانی خاطرنشان کرد: استان زنجان در امر آبرسانی روستایی جزء استان‌های پیشرو است و با همراهی و مشارکت مردم، خیرین و گروه‌های جهادی انتظار می‌رود این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای مدیریت بحران آب، مدیریت مصرف اولویت شرکت آب و فاضلاب استان زنجان است، گفت: در این راستا اقدامات گسترده‌ای انجام شده تا با کاهش هدر رفت به تامین آب پایدار برای روستائیان اقدام شود.

گفتنی است، اجرای طرح‌های آبرسانی در استان زنجان در قالب‌های متنوعی از جمله عملیات جهاد آبرسانی، آبرسانی توسط خیّرین، اجرای طرح‌های رفع تنش آبی و آبرسانی مشارکتی با حضور اهالی، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در جریان است.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر