logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۹
[ شناسه خبر : ۳۵۳۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

بهره‌برداری از ۵ هزار طرح کشاورزی در کشور+عکس

بهره‌برداری-از-۵-هزار-طرح-کشاورزی-در-کشور+عکس
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در دهه فجر امسال بالغ بر ۵ هزار طرح کشاورزی در سطح کشور به بهره‌داری می‌رسد، گفت: تولید مدرن می‌تواند ارزش افزوده بیشتری را به همراه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» در ششمین روز از هفته دولت، گلخانه هیدروپونیک به مساحت ۹ هزار و ۲۳۳ مترمربع با هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال،‌ ظرفیت تولید ۸۰ تن و اشتغال‌زایی ۲۰ نفر در روستای کوشکن شهرستان زنجان توسط محمد‌ابراهیم حسن‌نژاد، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افتتاح شد.

بیشتر بخوانید

برای اجرای این طرح که توسط بخش خصوصی به اجرا درآمده، ۱۸۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و نزدیک ۴۰ میلیارد ریال نیز از بانک کشاورزی تسهیلات پرداخت شده است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم با تاکید بر توسعه کشاورزی نوین اذعان کرد: تولید مدرن می‌تواند ارزش افزوده بیشتری را به همراه داشته باشد. 

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال بالغ بر ۵ هزار طرح کشاورزی در سطح کشور به بهره‌داری می‌رسد، گفت: روستاها به جای تبدیل شدن به سکونتگاه‌های ثانویه باید همچنان در نقش مولد خود بمانند.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: بخشی از مشکلات تولید به ویژه تولید گوشت در کشور از دست رفتن فصلی تولید قبلی در روستاها است.

محسن افشارچی، استاندار زنجان نیز در این مراسم اذعان کرد: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای راهی در ایجاد ارزش افزوده بیشتر با مصرف انرژی کمتر است.  

استاندار زنجان گفت: توسعه تولید بذر که دانش پشتوانه آن است هم حرکت مهمی است که امیدواریم شاهد سرمایه‌گذاری در این زمینه نیز در استان باشیم. 

 گفتنی است، اخیرا نیز بزرگترین دومین گلخانه شیشه‌ای شمالغرب که به عنوان بزرگترین شهرک گلخانه‌ای استان زنجان محسوب می‌شود، توسط رئیس جمهور در شهر هیدج به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر