logo
امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۵۳۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
شهردار زنجان:

پروژه شهیدان کریمی تاخیری در اجرا ندارد

پروژه-شهیدان-کریمی-تاخیری-در-اجرا-ندارد
شهردار زنجان گفت: پروژه شهیدان کریمی از نوع پروژه طرح و ساخت بوده به همین دلیل در اجرا تاخیری ندارد با اینکه پروژه بسیار پیچیده است اما به خوبی در حال پیشروی است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» علی‌رضا فیروزفر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و ایام‌الله مبارک دهه فجر اظهار داشت: بهمن ماه هر سال برایمان غرور‌آفرین است، ماهی که در تاریخ برای ایران اسلامی ثبت شد و ۲۲ بهمن پرچمی بر قله‌های فتح دنیا که بالاتر از تمام فتوحات عصر اخیر است به اهتزار در آمد. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: ایران به نوعی مستعمرگی در سایه داشت، اما ندای انقلاب از ایران برخواست و الان در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که یکی از نقاط خیرگی جهان، انقلاب اسلامی است.

شهردار زنجان در ادامه با اشاره به اینکه فاز جنوبی سبزه‌میدان به اتمام رسید گفت: در اجرای ادامه پروژه سبزه‌میدان با مشکل عدم تعیین و تکلیف معبر زینبیه مواجه هستیم. طبق طرح مصوب باید این معبر مسدود شود و ترافیک به دور سبزه‌میدان هدایت شود.

وی با بیان اینکه آخرین تصمیم اجرای موقت مسدود‌سازی و پایش ترافیکی شهر است گفت: اگر پروژه تعیین و تکلیف شود این پروژه به مراحل نهایی نزدیک می‌شود و با این شرایط بیش از ۵ ماه تا پایان پروژه باقی نمی‌ماند.

فیروزفر با اشاره به اینکه پروژه کف‌سازی بازار زنجان توسط شهرداری انجام شد با اینکه شهرداری هیچ وظیفه‌ای در این خصوص نداشت، گفت: برای حل مشکل ۴۰ ساله کف‌سازی بازار تاریخی زنجان، شهرداری ورود یافت و کل کف بازار زنجان و معابر اطراف کف‌سازی شد.

وی افزود: ۲۰ هزار متر مربع در داخل بازار و ۷ هزار متر مربع در کوچه‌های اطراف کف‌سازی بازار انجام گرفت و خوشبختانه می‌توانیم اعلام پایان کف‌سازی بازار را داشته باشیم.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه نهضت آسفالت امسال با موفقیت بیشتر ادامه یافت، گفت: جمعا پارسال و امسال ۲۷۰ هزار تن آسفالت‌ریزی در معابر اصلی و فرعی شهر زنجان انجام شد.

وی اذعان کرد: گذرگاه‌های گردشگری اشراق و ملت نیز سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

شهردار زنجان با بیان اینکه برخی معابر دچار مشکل بودند و اهالی از ۲۰ سال قبل درخواست رسیدگی داشتند، خاطر‌نشان کرد: نهضت پیاده‌روسازی در شهر شروع شد.

فیروزفر با بیان اینکه یکی از معضلات اساسی در شهر ما بحث آبیاری فضای سبز است، گفت: تا حال حاضر آبیاری فضای سبز ۷۰ درصد مکانیزه شده است. این امر کاهش مصرف آب، صرفه‌جویی در عملکرد منابع انسانی را در پی داشته است.

شهردار زنجان در بخشی دیگر اذعان کرد: با توجه به وقوع آبگرفتگی‌ها در سطح شهر و آنچه که در سیل رخ داده در تابستان مشاهده کردیم؛ بیش از ۱۳۰ پروژه کوچک و بزرگ در شهر اجرا شد.

شهردار زنجان در خصوص پروژه شهیدان کریمی گفت: پروژه شهیدان کریمی از نوع پروژه طرح و ساخت است به همین دلیل در اجرا تاخیری ندارد و با تصمیمات انجام گرفته و تغییراتی که در پروژه انجام شده؛ ۵۰ میلیارد تومان در هزینه‌ها صرفه‌جویی شده است. با این حال پروژه بسیار پیچیده است اما به خوبی در حال پیشروی است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه از سال ۸۹ هیچ وسیله نقلیه عمومی جدید وارد سیستم حمل و نقل شهر زنجان نشده بود، اذعان کرد: در اواسط سال ۹٠ تعدادی از اتوبوس‌ها فروخته شده بود و تقریبا شرایط بحرانی در حمل و نقل عمومی داشتیم.

فیروزفر ادامه داد: در این دو سال اخیر ۲۵٠ میلیارد تومان وسایط نقلیه جدید از جمله ۳۶ دستگاه مینی‌بوس و ۳۵ دستگاه ون و ۴۳ اتوبوس که خریداری شد و در حال حاضر به دنبال هوشمندسازی کامل ناوگان حمل و نقل شهری هستیم.

وی با اشاره به خرید این تعداد اتوبوس، مینی‌بوس و ون در شهر زنجان بعد از ۱۳ سال، گفت: ناوگان شهری نو نوار شده است و توانسته در خدمت‌رسانی در شهر زنجان موثر باشد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه یک ماه آینده خطوط حمل و نقل منظمی را در شهر زنجان شاهد خواهیم بود، گفت: باید از مردم عذرخواهی کنیم چراکه می‌دانیم که در سال‌های گذشته از لحاظ استفاده از حمل و نقل عمومی مردم در مضیقه بودند اما تا یک ماه آینده خطوط حمل و نقل منظمی را در شهر شاهد خواهیم بود.

فیروزفر با اشاره به هوشمندسازی اتوبوس‌ها در شهر زنجان، بیان کرد: با اقداماتی که در حال انجام است تغییرات اساسی در روند خدمات‌دهی اتوبوس‌ها خواهیم داشت. 

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اجرای فیبرنوری در سطح شهر زنجان، تصریح کرد: همشهریان به عینه در حال مشاهده اقدامات در این راستا هستند.

شهردار زنجان به عملیات احداث سه بازارچه در سطح شهر زنجان اشاره کرد و گفت: اپلیکیشنی طراحی خواهد شد که به صورت لحظه‌ای قیمت مصوب شده توسط کمیته مشترک شهرداری و سایر ارگان‌های ذیربط را ارائه خواهد داد.

وی با اشاره به آمادگی شهر زنجان برای عملیات زمستانه و برف‌روبی یادآور شد: ۱۲ دستگاه نمک‌پاش مکانیزه و ۲ دستگاه برف‌خور توسط شهرداری خریده شد هر چند هزینه برف‌خور فعلا پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه احداث پارک‌ها تحول بنیادین در سطح شهر را شاهد هستیم، تصریح کرد: ۲۰ پارک در عرض دو سال به فضای سبز شهر اضافه می‌شود به عبارتی پارک‌های شهر ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

شهردار زنجان در خصوص دیوارنگاره میدان ولیعصر گفت: این دیوارنگاره با نظرخواهی از بسیاری از افراد جانمایی شده است، چراکه باید در یک محل باز و در معرض عموم قرار می‌گرفت. با این شرایط در مرکز شهر مکانی به اجرای این دیوارنگاره نبود.  

وی ادامه داد: برای دیوارنگاره زنجان با سازمان اوج قرارداد بسته شده و قرار است در سال، ۱۲ طرح اکران انجام شود و هر اکران نیز ۱٠٠ میلیون تومان هزینه خواهد داشت. 

شهردار زنجان در پاسخ به سوالی با اشاره به اینکه هیچ شهری در ایران مدیر ترافیک ندارد، گفت: مدیریت ترافیک یعنی اینکه این مدیر بتواند بر ترافیک شهر تصمیم بگیرد که این امکان وجود ندارد، بنابراین آشفتگی ترافیکی شهرها نیز ناشی از همین است. 

فیروزفر با بیان اینکه شهرداری، نیروی انتظامی، فرمانداری و استانداری دخیل در امر ترافیک شهری هستند، گفت: تا زمانی که نظام شهرداری درست نشود ما مشکلات ترافیک شهری را همچنان خواهیم داشت.

شهردار زنجان در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه آیا در دو سالی که مدیریت شهرداری را بر عهده داشتید موفق بودید یا خیر گفت: باور نمی‌کردم بعد از دو سال این حجم از فعالیت در شهرداری را شاهد باشیم. گره‌های چندین و چندساله شهر در این دو سال باز شده است، ما سال‌ها منتظر یک نردبان برای آتش‌نشانی، آسفالت، کف‌سازی بازار، ورود اتوبوس‌های جدید بودیم که کلا حل شده‌اند.

فیروزفر در خصوص وجود متکدیان در شهر زنجان، گفت: متکدیان به صورت باند هدایت می‌شوند و هر روز با ون از شهر‌های دیگر به این استان می‌آیند. 

وی با بیان اینکه در طول چهار ماه اخیر ۱۹۸ نفر متکدی در سطح شهر زنجان جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: ۸۸ درصد این متکدیان تکراری بوده‌اند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر