logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۵۳۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

برف و باران ارتفاعات زنجان را فرا می‌گیرد

برف-و-باران-ارتفاعات-زنجان-را-فرا-می‌گیرد
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه امروز هوای استان ابری همراه با وزش باد است گفت: برف و باران ارتفاعات زنجان را فرا می‌گیرد.

حسین سلطانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه امروز هوای استان ابری و گاها نیمه ابری است که با وزش بادهای شدید همراه خواهد بود که با  بارش‌های پراکنده برف و باران همراه خواهد بود گفت: بیشتر بارش‌ها در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود و با توجه به وزش باد بارش برف نیز در ارتفاعات دور از انتظار نیست.  

بیشتر بخوانید

وی افزود: زمان شروع سامانه بارشی 16 بهمن ماه و اواخر وقت سه‌شنبه 17 بهمن گزارش شده و اداره کل هواشناسی استان زنجان هشدار سطح زرد صادر کرده است. 

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان عنوان کرد: در ارتفاعات بارش برف و احتمال وقوع کولاک، در سایر مناطق بارش برف و باران، وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود. 

سلطانی ابراز کرد: منطقه اثر در زنجان، طارم، ابهر، ایجرود، خدابنده، خرمدره، سلطانیه و ماهنشان به ویژه در ارتفاعات است. 

وی تاکید کرد: اثر مخاطره لغزندگی معابر و احتمال اختلال در تردد به سبب کولاک برف به ویژه در محورهای کوهستانی، احتمال آسیب به تاسیسات مرتفع و کم استحکام شهری و روستایی و پرتاب اشیا و احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات وجود دارد. 

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ابراز کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری به ویژه از محورهای کوهستانی، در صورت سفر همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی، اجتناب از پارک خودرو در کنار داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و ساختمان‌های نیمه کاره از جمله اقدامات مهم است که باید در نظر داشت. 

سلطانی گفت: گزارش وضعیت راه‌های استان زنجان و بارش پراکنده برف همراه با کولاک شدید در محورهای زنجان– طارم، زنجان- تهم– چورزق، زنجان– بیجار، زنجان - دندی - تخت سلیمان، سلطانیه– خدابنده- همدان، ابهر– خدابنده و نیک‌پی ماهنشان است. 

وی افزود: هم اکنون دمای هوای شهر زنجان دو درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه افزایش یافته است. 

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان عنوان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان پنج و سه درجه، ابهر صفر و چهار درجه، خرمدره منفی یک و چهار درجه، آببر ۶ و ۱۳ درجه، قیدار و سلطانیه منفی ۲ و ۲ درجه و ماهنشان ۲ و هفت درجه سانتیگراد گزارش شده است. 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر