logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۵
[ شناسه خبر : ۳۵۳۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت؛

امام موسی کاظم(ع) شاخصه اصلی مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم است

امام-موسی-کاظم(ع)-شاخصه-اصلی-مقاومت-و-ایستادگی-در-برابر-ظلم-است
شهادت امام موسی کاظم(ع) و ایستادگی ایشان در برابر ظلم و ستم، برای شیعیان و دنیای اسلام نمادی از مبارزه با نظام‌های سلطه‌گر و نشانه‌ای از استقامت و صبر است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» امام موسی کاظم(ع) امام هفتم ماشیعیان است و در سال 128 هجری قمری در مدینه متولد شد. ایشان از نسل پاک و مطهر امام‌حسین(ع) است و با علم و فضیلت برجسته‌ای به دنیا آمده بودند.

بیشتر بخوانید

امام موسی کاظم(ع) در طول زندگی خود تحت فشار ظلم و ستم‌های بسیاری قرار گرفتند. در دوران خلافت هارون الرشید، ایشان بارها به دستور وی به زندان افتادند و در شرایط سختی زندگی ‌کردند. اما زمان برخورد با مشکلات، ایشان نشان دادند که چگونه با صبر و استقامت می‌توان در مقابل ظلم و ستم ایستاد و مبارزه نمود.

روش‌های تبلیغ امام موسی کاظم(ع) در جامعه بسیار متنوع بود. ایشان با استفاده از توانایی‌های علمی و عقلی خود، با افرادی مختلف در ارتباط بودند.

ایشان به طور خاص بر روی تربیت و آموزش افراد تاکید داشتند و آنها را به سمت ارزش‌های دینی و اخلاقی هدایت می‌کردند. همچنین، ایشان با برگزاری جلسات علمی، قرآنی و تبلیغ در میان مردم، ارزش‌های دینی را به آنها معرفی و آموزش می‌دادند و آنها را برای مقابله با ظلم و ستم آماده می‌ساختند.

امام موسی کاظم(ع) در سال 183 هجری قمری به شهادت رسیدند. حکام آن دوران برای جلوگیری از انتشار افکار و آموزه‌های ایشان، ایشان را به زندان ریاست میلان در ایران منتقل کردند و در آنجا به شهادت رساندند. این عمل بی‌عدالتانه نشان دهنده ظلم و ستمی بود که در حق ایشان صورت گرفت.

شهادت امام موسی کاظم(ع) و ایستادگی ایشان در برابر ظلم و ستم، برای شیعیان و دنیای اسلام نمادی از مبارزه با نظام‌های سلطه‌گر و نشانه‌ای از استقامت و صبر است.

ایشان با مدیریت درست و هوشمندانه در شرایط سخت، ارزش‌های دینی را به مردم آموختند و مبانی اسلام را برای آنان تبیین کردند.

بی تردید برای استواری و مقاومت در راه عقیده، پشتوانه‌ای قوی و نیرومند لازم است. طبق آموزه‌های قرآنی بهترین پشتوانه هر انسان حقیقت طلبی، اتّکا به حضرت پروردگار است. و نزدیک ترین راه در معرفت و قرب به حق، توجه به عبادت و معنویت است. خداوند متعال می فرماید:از صبر و نماز یاری بجویید.

زهرا اسماعیلی/کارشناس حوزه خدیجه کبری(س)

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر