logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۵۲۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان:

مرکز مشاوره کلینیک رُز در زنجان افتتاح می‌شود

مرکز-مشاوره-کلینیک-رُز-در-زنجان-افتتاح-می‌شود
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان از افتتاح کلینیک رُز در ۱۸ بهمن۱۴۰۲ خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵ هزار خدمت مشاوره توسط کلینیک رز زنجان ارائه شده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» روح‌اله صالحی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان ضمن عرض تبریک چهل و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: تعامل و همکاری یکی از موضوعاتی است که همواره مورد توجه کمیته امداد با رسانه‌ها بوده که در راستای شفاف سازی اقدامات لازم انجام داده می‌شود.                                             

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه در سطح استان حدود ۲۶ هزار خانوار در حال حاضر تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند گفت: این تعداد خانوار جمعیتی بالغ بر ۴۵هزار نفر را شامل می‌شوند. 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: در بخش‌های مختلف یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته امداد حضرت امام(ره) توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است.

صالحی تصریح کرد: جشن خودکفایی و توانمندی ۲هزار مددجو تحت حمایت کمیته امداد حضرت امام(ره) با حضور مسئولین استانی و کشوری برگزار خواهد شد. 

وی ابراز کرد: از ابتدای امسال هم حدود ۲هزار و ۴۰۰ خانواده از چرخه حمایت خارج شده و  در حدود یک هزار خانوار جدید هم شناسایی شده و تا پایان سال نیز ۵۰۰ خانوار نیازمند؛ که جزو دهک‌های یک تا سه هستند شناسایی خواهند شد.

صالحی برگزاری جشن خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت در قالب «بلندای همت» را از دیگر برنامه‌های دهه فجر در استان عنوان کرد و افزود: بهره‌برداری از ۳هزار ۶۳۳ طرح اشتغالی که از ابتدای امسال برای جامعه هدف کمیته امداد حضرت امام(ره) ایجاد شده؛ به بهره‌برداری می‌رسد. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: اشتغالی که کمیته امداد ایجاد می‌کند مبتنی بر توانایی‌های فردی و مددجویی است؛ ارائه خدمت در قالب مشاغل خرد و خانگی انجام می‌گیرد. 

وی از اهدای ۴۵ سری جهیزیه به نو عروسان نیازمند همزمان با ایام دهه فجر در زنجان خبر داد و گفت: خانواده‌های نیازمند شناسایی شده و نسبت به رفع نیازهای آنان اقدام می‌شود. 

صالحی در ادامه از افتتاح ۳ مرکز نیکوکاری در استان زنجان خبر داد و افزود: در این ایام؛ اعزام ۴۰۰ مدد‌جوی تحت حمایت به زیارت معنوی مشهد با عنوان «شوق زیارت» انجام خواهد شد که اولویت با زیارت اولی‌ها خواهد بود.

وی گفت: در راستای مهارت آموزی دانش آموزان هنرستانی و دبیرستانی اردوی راهیان پیشرفت؛ در تبریز به منظور افزایش مهارت آموزی برگزار خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان همچنین از برگزاری جشن تکلیف برای دختران در سطح استان خبر داد و گفت: جشن تکلیف دختران با عنوان «دختران ماه» با همکاری استان قدس رضوی همزمان با ایام الله دهه فجر برگزار می‌شود.

وی در ادامه از افتتاح کلینیک رُز در ۱۸ بهمن۱۴۰۲ خبر داد و افزود: ۷ نفر مشاور در قالب ارائه خدمات حمایتی و خدمات تخصصی همراهی خواهند کرد. 

صالحی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال بیش از ۳۵ هزار مورد خدمت مشاوره و فرهنگی به جامعه هدف ارائه شده است، خاطر نشان کرد: در ایام الله دهه فجر کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های مشاوره گروهی در سطح شهرستان‌ها برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با قدردانی از حمایت خیرین استان بیان کرد: ماحصل این همراهی‌ها موجب تحقق برنامه‌ها شده و همچنین استان زنجان در حوزه مشارکت مردمی جزو 6 استان برتر کشور بوده است.

وی با بیان اینکه در بحث زکات استان زنجان جزو ۱۰ استانی است که به تعهدات خود عمل کرده است ادامه داد: در ایام الله دهه فجر ۱۷۳ واحد مسکونی به بهره‌برداری رسیده و تقدیم خانواده‌های تحت حمایت می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر