logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۸
[ شناسه خبر : ۳۵۲۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای زنجانرود در گفتگو با موج‌رسا:

عملیات برف‌روبی محورهای روستایی زنجانرود با اولویت انجام می‌شود

عملیات-برف‌روبی-محورهای-روستایی-زنجانرود-با-اولویت-انجام-می‌شود
اداره راهداری و حمل نقل جاده ای زنجانرود با بیان اینکه در فصل زمستان، برودت هوا و بارش برف باعث اختلال در جاده‌های مواصلاتی استان می‌شود گفت: عملیات برف روبی در محورهای روستایی در زنجانرود زنجان انجام می‌شود.

 میثم زارعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه محور آزادراه زنجان تبریز، ترانزیت زنجان میانه، سرچم اردبیل و محور نیک پی ماهنشان جزو اقدامات عملیات برف روبی در دستور کار بود گفت: عملیان برف روبی در محورهای روستایی اسفجین، حاجی آرش،میرجان، قره آغاج، تلخاب، قره کول، اندآباد سفلی انجام شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: با توجه به شروع فصل راهداری زمستانی، اداره راهداری زنجانرود با ۳۳ نفر نیروی انسانی و ۲۲ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک، پس از برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم نسبت به ساماندهی اکیپ‌های مستقر در حوزه که به ۴ گروه مختلف متشکل از سرشیفت، گروه رانندگان سنگین و نیمه سنگین و سبک و راهداران تشکیل می‌شود و آموزش‌های لازم و مانورهای لازم برای نیروها انجام شد.

زارعی گفت: پیگیری تعمیرات ماشین آلات سنگین مربوط به راهداری که از ابتدای سال انجام می‌گیرد ماشین آلات اداره اورهال در وضعیت فعال قرار دارند.

اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای زنجانرود ابراز کرد: تامین و دپو مخلوط نمک و ماسه که در فصل گرم و در زمان ایده آل انجام می‌گیرد در سوله‌های نمک در راهدارخانه‌های مرکزی زنجانرود، راهدارخانه عدل و راهدارخانه اندآباد دپو شده است.

زارعی افزود: ضمن آرزوی بارش‌های جوی به صورت گسترده در مواقع اعلام وضعیت اضطراری و شرایط جوی نامساعد تمامی اکیپ‌ها در اداره مستقر و پس از بررسی‌های لازم در حالت آماده باش هستند.

وی اضافه کرد: اقدامات اصلی پیش از بارش اعم از کنترل ماشین آلات و گرم نگهداشتن آنها در زمان بارش نسبت به بازگشایی، برف روبی، تیغ زنی و نمک پاشی محورهای شریانی؛ شامل محور آزادراه زنجان تبریز(کیلومتر ۲۵ الی ۹۴) و محورهای اصلی؛ شامل محور ترانزیت زنجان میانه( حدفاصل سه راهی محسن آباد تا ۷ کیلومتر بعد از تقاطع رجعیین) و محور سرچم اردبیل(به طول ۱۰ کیلومتر) و محور های فرعی؛ شامل محور نیک پی ماهنشان (به طول ۳۳/۵) کیلومتر اقدامات لازم را معمول می‌دارد و پس از اتمام بارش‌ها، نسبت به بازگشایی محورهای روستایی اقدام می‌نماید.

وی خاطر نشان کرد: در بارش اخیر هم دقیقا ۴ اکیپ راهداری شامل مجموعا ۲۲ دستگاه ماشبین آلات و ۳۳ نفر نیروی انسانی در این امر درگیر بودند که با حضور مستمر و به موقع علاوه بر عملیات راهداری زمستانی و برف روبی و نمک پاشی، از یخبندان و احتمال حوادث تلخ و ناگوار جلوگیری به عمل آمد.

زارعی عنوان کرد: محورهای روستایی مهمی از قبیل محور اسفجین، حاجی آرش، میرجان، نصیر آباد و محور روستایی قره آغاج به تلخاب و محور مهرآباد به حصار و محور روستایی قره بوطه به مشمپا در حین بارش و بازگشایی محور های شریانی و اصلی و اولویت دار بازگشایی و برف روبی می‌گردد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر