logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۰
[ شناسه خبر : ۳۵۲۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

فناوری فضایی یکی از ابزارهای قدرت کشورمان است

فناوری-فضایی-یکی-از-ابزارهای-قدرت-کشورمان-است
امام جمعه زنجان با بیان اینکه فناوری فضایی یک ابزار قدرت برای کشورمان است، گفت: دشمنان از پیشرفت کشور ما عصبانی هستند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان ضمن تبریک مبعث رسول اکرم (ص) و ایام‌الله مبارک دهه فجر اظهار داشت: ۱۴ بهمن در تاریخ انقلاب به عنوان روز فناوری فضایی نام گرفته است و همان طور که قرآن نیز تاکید کرده باید در مقابل دشمن قوی بود چراکه اگر ضعیف باشیم تحت سلطه قرار می‌گیریم بنابراین این فناوری برای کشورمان یک قدرت و نیرو، ابزار جنگی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: از جمله ابزارهای قدرت همین فناوری فضایی است و اخیرا ماهواره ایرانی از طریق ماهواره‌بر ایرانی در ۷۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه هر جا دشمن از ما تعریف کند حتما مشکلی وجود دارد گفت: هر جا که دشمن از ما انتقاد کند مطمئن باشید که موفق بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و سه کشور اروپایی و انگلیس مکار، فرانسه و آلمان پرتاب ماهواره ایرانی ثریا را محکوم کردند، تصریح کرد: این دشمنان از پیشرفت کشور ما عصبانی هستند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه این فناوری در کشور ما بسیار عالی و جدید است، ادامه داد: فناوری فضایی در چند کشور وجود دارد و بسیاری از کشورها هنوز به این تکنولوژی نرسیده‌اند.

وی گفت: هوا و فضا و اطلاعات کشورمان به کشورهایی که پیشرفت تکنولوژی کشور ما را در رسیدن به پرتاب ماهواره را محکوم کردند اینچنین جواب داد که فضا یک ثروت خدادای است و کسی حق حاکمیت آن را ندارد و استفاده ایران نیز یک بهره‌مندی علمی است.

امام جمعه زنجان بیان کرد: جمهوری اسلامی تصمیم گرفته است که خود کفا بوده و مستقل از قدرت‌های غاصب و زورگو و مستقل از اراده آنان کار خود را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه شهید بهشتی فرموده‌اند که آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر، افزود: ما نیز همین را می‌گوییم ما از حق خودمان استفاده می‌کنیم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب یادآور شد: این انقلاب از آغاز تا امروز بی‌رحم نبوده منفعل و مردد عمل نکرده است.

وی با بیان اینکه به رغم تمام مشکلات جمهوری اسلامی گام‌های استوارتری به جلو برمی‌دارد، گفت: امسال شاهد جهاد‌های بزرگ، افتخارات درخشان و پیشرفت‌های شگفت‌انگیز در ایران هستیم.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به روز ۱۶ بهمن ۵۷، گفت: امام راحل در این روز دولت انقلاب را تعیین کرد، این روز سالروز فتح خیبر نیز هست.

وی با اشاره به ۱۷ بهمن روز مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: ۲۷ ماه رجب نیز بزرگترین عید مسلمانان است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه انقلاب در ۲۲ بهمن به پیروزی رسید، گفت: نیروی هوایی انقلابی پیشتاز عرصه بود و جان بر کف با امام راحل بیعت کردند.

امام جمعه زنجان در ادامه از برگزار کنندگان اعتکاف قدردانی کرد و گفت: در سطح کشور میزان اعتکاف‌کنندگان نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد بیشتر شد و در استان نیز حتی شرکت‌کنندگان بیشتر از این آمار بودند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر