logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۱
[ شناسه خبر : ۳۵۲۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس شورای اسلامی شهر ابهر:

اولویت صدور پروانه‌های ساختمانی با انبوه‌سازان است

اولویت-صدور-پروانه‌های-ساختمانی-با-انبوه‌سازان-است
رئیس شورای اسلامی شهر ابهر گفت: برخی از انبوه‌سازان و سازندگان مسکن در بحث صدور پروانه گره‌هایی دارند که اولویت صدور پروانه‌های ساختمانی با انبوه‌سازان است زیرا آنها دینی بر گردن شهرداری دارند که باید ادا شود.

سعید بهاوری در حاشیه جلسه با انبوه‌سازان مسکن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به اینکه بازآفرینی شهری یکی از طرح‌ها و اقدامات خوب دولت سیزدهم است، عنوان کرد: این طرح گام خوبی در راستای حل برخی از مشکلات و گره‌های شهری است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه انبوه‌سازان و همچنین سازندگان مسکن نقش مهمی در بازآفرینی شهری و اجرای مطلوب این طرح بر عهده دارند، ادامه داد: برخی از انبوه‌سازان و سازندگان مسکن در بحث صدور پروانه گره‌هایی دارند که اولویت صدور پروانه‌های ساختمانی با انبوه‌سازان است زیرا آنها دینی بر گردن شهرداری دارند که باید ادا شود.

بهاوری با اشاره به اینکه پروانه‌های ساختمانی باید با حداقلی‌ترین زمان برای متقاضیان ساخت مسکن و به ویژه انبوه‌سازان صادر شود، ادامه داد: تا حد امکان از بروکراسی اداری پرهیز شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر تصریح کرد: تعامل شهرداری با انبوه‌سازان می‌تواند در جذب سرمایه و تحرک اقتصادی و تجاری شهر موثر باشد و امنیت و آرامش به شهر بدهد.

وی با توضیح اینکه چهار گروه مشوقی برای این حوزه در نظر گرفته شده است که یکی از آنها بلوک‌های شهری است، افزود: بلوک‌ شهری بلوکی است که از چهار طرف به معبر اصلی راه داشته باشد. 

این مسئول افزود: اگر فعالین مسکن بتوانند یک بلوک شهری تهیه و اسناد و مدارک لازم را ارائه داده و تجمیع کنند شهرداری ابهر طبق قوانین فرادستی می‌تواند دو طبقه مازاد بر ضوابط شهرداری در اختیار این فعالین قرار دهد و یک چهارم نیز کسر پارکینگ دارد.

بهاوری یادآور شد: شهرداری ابهر ۵۰ درصد در این بلوک‌ها تخفیف ارائه می‌دهد و می‌تواند اگر از لحاظ مالی به صلاح شهرداری باشد با تصویب شورای شهر این تخفیف به ۱۰۰ درصد هم برساند.

وی با اشاره به اینکه مشوق سوم نیز که گروه دوم را شامل می‌شود به معابر اصلی باز می‌شود، متذکر شد: معابر اصلی معابری هستند که یک طبقه مازاد به آنها تعلق می‌گیرد و یک چهارم نیز کسر پارکینگ دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر با توضیح اینکه معابر گروه‌ سوم نیز در معابر فرعی شکل می‌گیرند، به این گروه‌ها نیز یک طبقه اضافه و نسبت به ضوابط شهرسازی یک طبقه مازاد و درب اضافه تعلق می‌گیرد، گفت: یکسری مشوق‌های بومی برای شهر ابهر که جز دغدغه‌ها نیز بوده پیگیری شده و به ستاد استانی ارائه خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در این دوره از شورا توجه ویژه‌ای به طرح بازآفریتی شهری وجود دارد و هر بار که درخواست شده جلسات و بررسی‌های لازم انحام شده است، افزود: در ماده ۵ نیز برای تسهیل در ساخت و ساز تلاش مضاعف توسط شورا و شهرداری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر