logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۵۲۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

زنان در پیروزی انقلاب نقش بزرگی داشتند

زنان-در-پیروزی-انقلاب-نقش-بزرگی-داشتند-
مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان با بیان اینکه زنان در پیروزی انقلاب نقش بزرگی داشتند گفت: حضور زنان در جامعه بیانگر تاثیرگزاری انقلاب است.

حجت‌الاسلام تقی محدر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»  با بیان اینکه از آنجا که داشتن ایمان راسخ به خداوند در تمام عرصه‌ها از ویژگی‌های افراد پرهیزکار است گفت: هر کس به خدا ایمان داشته باشد پیروز میدان است و اتکای حضرت امام خمينی(ره) به خداوند از جمله رموز موفقیت در پیروزی انقلاب اسلامی بود.

بیشتر بخوانید

وی گفت: حضور مردم در عرصه‌های مختلف خود عامل مهم در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است هیچ قدرتی بالاتر از اراده مردم نیست و امام راحل به این موضوع کاملا واقف بودند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان عنوان کرد: توده‌های مردم دست به دست هم دادند و باعث پیروزی انقلاب شدند در جنگ هشت سال دفاع مقدس تمام کشورهای جهان بر علیه ایران بودند زیرا نمی‌توانستند ببینند که انقلاب نوپای  جمهوری اسلامی قدرتمند حرکت می‌کند.
 
حجت‌الاسلام محدر گفت: اعتقاد و باور امام خمینی(ره) نسبت به باور و اعتقادی که بانوان در عرصه انقلاب داشتند و رکن انقلاب شامل حضور مردها در جامعه نبودند بلکه بانوان نقش مهمی در پیروزی انقلاب در عرصه‌های مختلف داشتند.
وی ابراز کرد: امام راحل به نقش مهم و ارزنده بانوان در جامعه و پیشبرد اهداف انقلاب کاملا واقف بودند و پیروزی انقلاب ناشی از  همبستگی، اتحاد و حضور پر شور بانوان بود.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان عنوان کرد: نهضت اسلامی به برکت اسلام چنان تحولی در نفوذ زن و مرد جامعه به وجود آورد که ملت شریف دیددند که بانوان متعهد ایران دوشادوش مردان به میدان رفته و سد عظیم شاهنشاهی را در هم شکستند و ما همه مرهون قیام و اقدام به جا و ارزنده  آنها هستیم.
حجت‌الاسلام محدر ابراز کرد: امام خمینی(ره) از زنان خواست تا در تظاهرات ضد شاه در شهرهای مختلف شرکت کنند و پا به پای مردان پیش روند زیرا ایشان به حقیقت وجود زن در جامعه آگاه و بصیرت کامل داشتند.
وی گفت: زنان نه تنها در انقلاب بلکه در هشت سال دفاع مقدس نیز نقش مهمی ایفا نمودند مهترین نقش بانوان  تربیت مردان بزرگ منش و بود که با رفتن به میدان جهاد  موجب پیروزی انقلاب اسلامی شدند.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان تصریح کرد: مهم‌ترین، سازنده‌ترین و ارزشمندترین نقش‌هایی که زن می‌تواند ایفا کند، نقش مادری و همسری است که در آموزه‌های دینی بسیار ارزشمند است.
حجت‌الاسلام محدر بیان کرد: زن در خانواده می‌تواند در موقعیت و جایگاه‌های مختلف، ایفای نقش کند و تأثیرگذار باشد، بنابراین ضروری است که از جایگاه خود و نقش‌هایی که می‌تواند در حوزه روابط خانوادگی ایفا کند آگاهی داشته باشد تا با علم به این موضوع بتواند در جهت سامان دادن به خانواده و روابط خانوادگی حاکم بر آن تأثیرگذار و سازنده باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر