logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۵۲۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه در گفتگو با موج‌رسا مطرح کرد:

فعالیت ۲۶ واحد طیور در شهرستان سلطانیه

فعالیت-۲۶-واحد-طیور-در-شهرستان-سلطانیه
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه با اشاره به اینکه سلطانیه یکی از قطب‌های تولید گوشت سفید در استان به شمار می‌رود، گفت: در حوزه طیور ۲۶ واحد در سطح شهرستان فعال بوده و تامین کننده بخشی از نیاز استان است.

هادی یاسر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه شهرستان سلطانیه به لحاظ تولید محصولات دامی در استان نقش بسزایی دارد، اظهار کرد: در حوزه طیور ۲۶ واحد در سطح شهرستان فعال بوده و تامین کننده بخشی از نیاز استان است. به طوری که ۱۵ واحد پرورش مرغ گوشتی در این شهرستان فعال بوده که دارای ظرفیت ۷۳۵ هزار قطعه در هر دوره است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه ۲ واحد مرغ تخم‌گذاربا ظرفیت ۱۲۲ هزار قطعه در سال، ۴ واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۱۲۹ هزار و ۶۵۰ قطعه کل گله در سال، نیز تامین کننده نیاز استان است، افزود: یک واحد مرغ مادر تخم‌گذار نیز با ظرفیت ۸۰ هزار قطعه در سال در سطح شهرستان فعال بوده و توانسته علاوه بر نیاز شهرستان در سطح استان نیز کمک کننده در تامین تخم‌مرغ باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه گفت: با اینکه پرورش شترمرغ در استان چندان رواج ندارد اما یک واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت تولید ۲ هزار و ۱۵۰ قطعه در هر دوره در سطح شهرستان فعال شده است.

وی یادآور شد: ۲ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت ۱۰ هزار قطعه در هر دوره نیز فعال بوده و تا حدودی برطرف کننده نیاز استان است با این وجود مازاد تولید به استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

یاسر با بیان اینکه یک واحد جوجه‌کشی با ظرفیت ۲۱۶ هزار قطعه در هر دوره فعال است، گفت: در حالت کلی در حوزه طیور ۲۶ واحد در سطح شهرستان فعال بوده و سلطانیه یکی از قطب‌های تولید گوشت سفید در استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر