logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۱
[ شناسه خبر : ۳۵۲۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان خبر داد:

اختصاص ۲۰ میلیون‌متر مکعب آب از سد شهریار به طارم

اختصاص-۲۰-میلیون‌متر-مکعب-آب-از-سد-شهریار-به-طارم
استاندار زنجان با اشاره به دستاورد سفر اخیر رئیس جمهور به استان گفت: از محل سد شهریار در حدود ۲۰ میلیون‌متر مکعب تخصیص آب در سال پیشرو برای طارم در نظر گرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محسن افشارچی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان که به مناسبت تبیین دستاورد‌های سفر رئیس جمهور به استان برگزار شد، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، اظهار داشت: تعهد سازمان برنامه و بودجه در سفر اول رئیس جمهور به استان؛ گرفته شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در خصوص تصمیمات اعتباری دور دوم سفر رئیس جمهور به استان در حدود ۵۴ هزار میلیارد تومان برآورد انجام شد اما در این سفر برنامه محور پیش رفتیم به طوری که بیشترین مسئله مریوط به آب و راه بود.

استاندار زنجان با اشاره به اتفاقات مثبت رخ داده گفت: یکی از پروژه‌ها که کار بسیاری را می‌طلبد ورزشگاه ۱۵ هزار نفره زیتون زنجان است که در این راستا برای این پروژه مشاور گرفته خواهد شد.

وی اذعان کرد: احداث سد مشمپا تاکنون در حدود ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه برده است اما به دلیلی نامشخص ادامه روند احداث، متوقف شده اما مقرر شد تا سد مشمپا برای تامین آب زنجان و بخشی از خدابنده که مورد نیاز است دوباره وارد روند ادامه احداث شود.

افشارچی اذعان کرد: از محل سد شهریار برای طارم در حدود ۲۰ میلیون‌متر مکعب تخصیص آب برای سال پیشرو گرفته شد.

استاندار زنجان گفت: استان زنجان در حوزه معدن ثروت زیادی دارد بنابراین نباید امکان تولید ثروت با بی‌تدبیری از بین برود.

وی در ادامه گفت: تصمیمات خوبی برای پتروشیمی گرفته شد و مشکل خاصی ندارد.

استاندار زنجان در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص علت عدم توجه به بخش کشاورزی در استان گفت: در حوزه کشاورزی هدف بهره‌ور کردن و جذب سرمایه‌گذار است.

وی با اشاره به افتتاح بزرگترین گلخانه شیشه‌ای در هیدج اذعان کرد: این گلخانه دستاورد بزرگی بود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی اقدامات شاخص دیگری انجام شده، بیان کرد: در حال حاضر در خدابنده زمینی به یک سرمایه‌گذاری واگذار شده که چند ماه دیگر نتایج اعلام خواهد شد.

وی بیان کرد: کشاورزی سهم مشخص ندارد با این حال در حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان به این بخش اختصاص یافته است.

افشارچی در پاسخ به سوالی در ارتباط با مسکن ملی یادآور شد: نرخ تسهیلات مسکن ملی از ۲۳ به ۱۸ درصد کاهش یافت، اما مسئله کنونی کاهش اقساط به ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

وی اذعان کرد: ما در استان زنجان به مراحل نهایی در بسیاری از مسائل در خصوص مسکن ملی رسیده‌ایم که بسیاری از استان‌ها هنوز این مسائل را درک نکرده‌اند.

افشارچی در خصوص انتقاد به نحوه برگزاری اجلاس نماز نیز یادآور شد: اینکه استان خود را در معرض نسیم نماز قرار داد، اتفاق بزرگی بود. و حدود دو ماه در حوزه اجلاسیه نماز انرژی گذاشته شد.

افشارچی با بیان اینکه همراه با رئیس جمهور مهمانان بسیاری وارد استان شدند، گفت: حتی یک شکایت از مهمانان دریافت نکردیم.

استاندار زنجان در بخشی دیگر بیان کرد: در حدود ۱۱۰ هزار نامه مکتوب همزمان با سفر رئیس جمهور به استان، از طرف مردم دریافت شد و بسیاری‌ از این کارمندان در این راستا کمک کننده بودند.

افشارچی در خصوص فرودگاه زنجان و برقراری مجدد پرواز‌ها، گفت: در تلاش هستیم تا یک هواپیما را در استان مستقر کنیم با این حال هم پرواز زنجان برقرار خواهد شد و هم اینکه پرواز دیگری برای یکی از استان‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

استاندار زنجان در خصوص تخصیص اعتبار به راه‌های دندی نیز اذعان کرد: ۳۲۰ میلیارد تومان به جاده زنجان_دندی اختصاص یافت.

وی در بخشی دیگر در خصوص شهرک روی اذعان کرد: در تلاش هستیم بسیاری از دغدغه‌های مردم را در نظر بگیریم با این حال اجازه هیچ‌گونه توسعه‌ای در شهرک روی نداده‌ایم.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر