logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۵۲۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئيس پليس فتا انتظامی استان زنجان:

جاعل و کلاهبردار فروشگاه موبايل در زنجان دستگير شد

جاعل-و-کلاهبردار-فروشگاه-موبايل-در-زنجان-دستگير-شد
رئيس پليس فتا انتظامی استان زنجان از شناسايی و دستگيری شخصی که با درج آگهی‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی و سايت واسط، اقدام به فروش اجناس می‌کرد، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی پلیس فتا، سيداحمد موسوی رئيس پليس فتا استان زنجان در تشريح اين خبر گفت: در پی شکايت و مراجعه حضوری يکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اينترنتی، با بررسيیهای صورت گرفته معلوم شد شاکی از طريق شبکه اجتماعي اينستاگرام اقدام به خريد گوشي همراه هوشمند نموده و پس از واريز وجه اجناس خريداري شده، فروشنده از ارسال کالا خودداری کرده و جوابگوی تلفن همراه نمي‌باشد، که موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت. 

بیشتر بخوانید

وي ادامه داد: با اقدامات فنی و پليسی، متهم به‌هويت معلوم در استان زنجان مورد شناسايي قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضائی دستگير و به پليس فتا استان انتقال داده شد. 

اين مسئول انتظامی افزود: در تحقيقات اوليه متهم به چندين فقره کلاهبرداري با اين شگرد در فضای مجازی اعتراف کرد و اقرار داشت با درج تصاوير اجناس با برندهای معروف، در سايت و شبکه‌های اجتماعی پس از ترغيب شهروندان به پرداخت مبلغ اجناس خريداری شده، از ارسال کالای خريداري شده خودداری کرده است.

موسوی گفت: کلاهبرداران سايبري با تبليغات و درج آگهی جعلي مثل فروش کالا به قيمت پايين‌تر از ‏بازار، تحويل رايگان درب منزل، يا عودت کالا در صورت درخواست مشتری در کانال‌ها و صفحات فروش کالا اقدام به فريب و ترغيب کاربران در فضای مجازي براي خريد می‌کنند. 

رئيس پليس فتا انتظامی استان زنجان در پايان خاطر نشان کرد: شهروندان به هيچ وجه تبليغات فضای مجازی را جدی نگيرند و همه اجناس مورد استفاده را از فروشگاه‌های معتبر تهيه نمايند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را در اسرع وقت از طريق مرکز فوريت‌های سايبری به شماره 096380 يا سايت پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir با کارشناسان ما در ميان بگذارند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر