logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۵۱۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

۶۰ درصد زنجانی‌ها سهامدار سهام عدالت هستند

۶۰-درصد-زنجانی‌ها-سهامدار-سهام-عدالت-هستند
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان با بیان اینکه بالای ۶۰ درصد جمعیت استان سهامدار سهام عدالت هستند، گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای افرادی که فاقد سهام عدالت هستند وجود ندارد.

محمدرضا نادری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: در سال‌های اخیر وضعیت شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستانی در حالت رکود و بلاتکلیفی قرار داشت.

بیشتر بخوانید

وی افزود: دولت در راستای تحقق حقوق به حق مردم و سهامداران سهام عدالت از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار تصمیم بر این گرفتند که شرکت‌های سرمایه‌گذاری در سطح کشور فعال شوند و نقش خود را در شرکت‌های سرمایه‌پذیر ایفا کنند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان به همراه یکی از استان‌های دیگر به عنوان پایلوت انتخاب شد، گفت: تمهیدات و مقدمات لازم برای برگزاری مجمع انجام شده و تا پایان بهمن این امر رخ می‌دهد.

وی با تاکید بر حضور مردم در این مجمع، گفت: اعضای هیأت مدیره برای تحقق اهداف سهام عدالت انتخاب می‌شوند. 

نادری با اشاره به اینکه در برگزاری مجمع شرکت سرمایه‌گذاری استان به دنبال تحقق اراده مردم هستیم، یادآور شد: اراده مردم این است که بحث شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت به ۳۶ شرکت سرمایه‌‌پذیر واگذار و زنجیره تکمیل شود. 

وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی می‌توانند وارد مجمع شوند، گفت: مهمترین مولفه حضور حداکثری است از این بابت که سهامداران بتوانند خود اصالتا افرادی را معرفی نمایند، در غیر این صورت شرکت‌های تعاونی نمایندگی را برعهده خواهند داشت.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان با بیان اینکه بالای ۶۰ درصد جمعیت استان سهامدار سهام عدالت هستند، گفت: سهامداران به دو شکل در استان هستند برخی‌ها مدیریت دارایی خود را به طور مستقیم بر عهده گرفته‌اند.

نادری بیان کرد: از مجموع ۷۰۳ هزار نفر سهامدار سهام عدالت استان زنجان، در حدود ۴۹ درصد روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند و این در حالی است که حدود ۴۱۱ هزار نفر که ۵۱ درصد سهامداران را شامل می‌شوند روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند.

وی در خصوص برخورداری سهامداران شرکت‌های تعاونی از حقوق سهامداریشان گفت: حضور در مجامع عمومی، عضویت در هیأت مدیره، بهره‌مندی از سهامداری همانند دریافت سود سالانه، مشارکت در افزایش سرمایه احتمالی، امکان فروش سهام تخصیص یافته و یا فروش سهام از جمله آن‌ها است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان گفت: در بحث برگزاری مجمع اولین فراخوان داده شده در خصوص ثبت‌نام کاندیدا‌های عضویت در هیأت مدیره است که در سامانه ستان بورس فراهم و تا ۱۰ بهمن ادامه‌دار است.

وی تصریح کرد: بهبود عملکرد مدیران، اعمال نظارت، شفافیت عملکرد، امکان سلب مدیران ناکارآمد، حساسیت سهامداران استان را می‌طلبد تا تمهیدات لازم را بیندیشند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان گفت: ۳۶ شرکت سرمایه‌پذیر دولتی که در مرحله واگذاری سهام عدالت مردم سهامداران آن‌ها هستند شامل شرکت‌های مهمی مانند ایران‌خودرو، آلومینیوم ایران، بانک تجارت، بانک صادرات، بانک ملت و پارس‌سویچ زنجان، شرکت‌های پالایشگاهی، حمل و نقل از جمله این شرکت‌ها هستند.

وی تصریح کرد: ۴۶ درصد سهام پارس‌سویچ زنجان متعلق به سهام عدالت بوده و به نمایندگی از سهامداران در تصمیم‌سازی و تقسیم سود نقش خواهد داشت.

نادری اذعان کرد: امیدواریم با انتخابات و مجامع قدم مثبتی برداریم، هر چند که این شرکت‌ها خصوصی اداره خواهند شد با این وجود به خاطر احقاق حق بیش از ۷۰۰ هزار نفر سهامدار استان وظیفه پیگیری جدی و درست این مجمع را داریم.

وی در خصوص دریافت سهام عدالت برای افرادی که فاقد این سهام هستند، گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای این موضوع اعلام نشده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان گفت: ابتدا باید از این رکود و بلاتکلیفی خارج شویم و باید به سمتی برویم که شرکت‌ها فعال شده و خارج از بحث سهام عدالت به عنوان یک مولد اقتصادی استان و کشور فعالیت کنند و سود بیشتری برای سهامداران ارائه دهند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر