logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۷
[ شناسه خبر : ۳۵۱۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده شهرداری قیدار:

تملک زمین مشکل ریشه‌ای شهر قیدار است

تملک-زمین-مشکل-ریشه‌ای-شهر-قیدار-است
نماینده شهرداری شهر قیدار گفت: مهمترین و بزرگترین مشکل ریشه‌ای در این شهر تملک زمین است و هیچ دستگاهی نتوانسته است طرحی در این زمینه ارائه کند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از نسیم اشراق، داوود قاسملو معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان خدابنده در جلسه ستاد باز آفرینی شهری شهر قیدارنبی با اشاره به اجرای خوب طرحهای باز آفرینی شهری در نقاط مختلف استانها گفت: تخصیص اعتبار از سوی دولت جهت باز آفرینی شهری به شهرستان اختصاص داده می‌شود اما متاسفانه عدم ارائه طرح از سوی ادارات و هم چنین همکاری و مشارکت نکردن همه ارگانها باعث شده است اهمیت قضیه در اجرای بازآفرینی شهری به کندی پیش رود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: وجود ۱۱۰هکتار از بافت قدیمی و فرسوده نیازمند تعامل و هم یاری هر چه بیشتر نهادها و دستگاههای اجرایی است.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان خدابنده ادامه دارد: در شهر قیدار ۹محله دارای بافت قدیمی وجود دارد که می‌توان به مناطقی چون محله باب الحوایج، سرچشمه، شریعتی، قیدارنبی، کوهساران و سایر مناطق که جمعا ۱۱۰ هکتار می‌رسد، اشاره کرد.

در ادامه جلسه علی صبوری نماینده شهرداری شهر قیدارنبی در خصوص برنامه‌های باز آفرینی شهر گفت: بازسازی و توانمندسازی محل‌های مرکزی و سرمایه گذاری می‌تواند مهمترین راهکار در این خصوص باشد.

وی افزود: شهر قیدار نسبت به سایر شهرهایی چون زنجان و ابهر و خرمدره دارای بافت قدیمی بیشتری است و مهمترین و بزرگترین مشکل ریشه‌ای در شهری هم چون قیدار تملک زمین است و هیچ دستگاهی نتوانسته است طرحی در این زمینه ارائه کند.

نماینده شهرداری شهر قیدارنبی یکی دیگر از مشکلات شهر قیدار را زیر ساختی و پایه‌ای عنوان کرد و خواستار همکاری همه ادارات در این زمینه شد.

صفرعلی اسلامی رئیس شورای اسلامی شهر قیدارنبی هم در این جلسه عدم اجرای طرح بازآفرینی شهری را سهل انگاری بیان کرد و گفت: بازآفرینی شهری در ۳ مرحله و در درجات ۳،۲،۱ و به صورت بسته های تشویقی از سوی سازمان شهرداری‌ها ارائه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: دست به دست هم دادن و همکاری و تعامل ادارات در تحقق باز آفرینی شهری نقش بسزایی دارد و به طور قطع یقین از طرف دولت اعتبارات خوبی تخصیص خواهد یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر قیدار نبی ادامه داد: هر طرحی که ادارات داشته باشند شهرداری از آن حمایت خواهد کرد و این گونه طرح‌ها و ارائه خدمات و گفتن آن به مردم،ایجاد روشنگری و ترویج آن در جامعه خواهد بود.

در ادامه این جلسه اعضای حاضر به ارائه پیشنهادات و بیان نظرات و بیان راهکار پرداختند و خواستار کمک و تعامل هر چه بیشتر فرمانداری و سایر ادارات شدند.

در پایان جلسه، معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان خدابنده به اعضای حاضر در جلسه اعلام کرد: ادارات تا ۱۰ روز آینده طرح‌های خود را ارائه کنند و در دهه فجر امسال همه برنامه‌ها در قالب بنر چاپ و به صورت فرمت ارسال شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر