logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۶
[ شناسه خبر : ۳۵۱۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

تصادفات جاده‌ای در استان زنجان 14 درصد کاهش یافت

-تصادفات-جاده‌ای-در-استان-زنجان-14-درصد-کاهش-یافت-
رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان با بیان اینکه تصادفات جاده‌ای امسال نسبت به سال گذشته خوشبختانه 34 نفر در 9 ماه برابر با آمار پزشکی قانونی کاهش داشته است گفت: تصادفات جاده‌ای در استان زنجان 14 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

مهدی میناخانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه استفاده از کمربند برای سرنشینان عقب خودرو در سطح کشور ضعیف است و متاسفانه بیشتر تصادفات منجر به فوتی به دلیل نبستن کمربند توسط سرنشینان در عقب خودرو است گفت: اکثر واژگونی‌هایی که در جاده‌ها رخ می‌‌دهد افرادی هستند که در عقب خودرو نشستند و از کمربند استفاده نشده و تلفن همراه نیز از جمله مواردی است که بیشترین عامل تصادفات و عامل انحراف فکری راننده می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: خستگی و خواب آلودگی رانندگان در مسیر از دیگر موارد و عامل اصلی تصادفات در جاده‌های برون شهری است و بیشتر تصادفات در 30 کیلومتر نزدیک به مقصد رخ می‌دهد.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان عنوان کرد: برابر با قانون 220 آئین نامه راهنمایی و رانندگی استفائده از کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان در داخل و خارج شهر لازم است در سطح جاده‌ها استفاده از کمربند ایمنی برای سرنشینان جلو خودرو رعایت می‌شود.

میناخانی گفت: ولی متاسفانه سرنشینان عقب خوردو این نکته حیاتی و مهم را مد نظر نداشته و اطلاعات لازم در این زمینه ندارند.

 وی تاکید کرد: در امر فرهنگ سازی و بالا بردن سطح آگاهی دو نهاد آموزش و پرورش و صدا و سیما در این خصوص اقدامات لازم به عمل آید تا اطلاعات لازم و علاقه مردم برای استفاده از کمربند ایمنی سرنشینان عقب خودرو افزایش یابد.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان افزود: عدم استفاده از کمربند ایمنی نفراتی که بیشترین صدمات را متحمل می‌شوند سرنشینان عقب خودرو هستند و بسیاری در اثر شدت تصادف متاسفانه از پنجر به بیرون پرتاب می‌شوند.

میناخانی گفت: تصادفات جاده‌ای امسال نسبت به سال گذشته خوشبختانه 34 نفر در 9 ماه برابر با آمار پزشکی قانونی کاهش داشته است و آمار تصادفات جاده‌ای در استان 14 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی ابرازکرد: اکثر راه‌های ارتباطی به استان زنجان مشکلی وجود ندارد و تمام راهای مواصلاتی به استان باز هستند و تاکید بر رعایت قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی است که رانندگان مد نظر داشته باشند.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان افزود: از تخلفات حادثه ساز شامل سرعت غیر مجاز، سبقت، انحراف به چپ، استفاده از موبایل حین رانندگی و نبستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان عقب خودرو اجتناب کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر