logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۳
[ شناسه خبر : ۳۵۱۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

سامانه بارشی جدید وارد استان زنجان می‌شود

سامانه-بارشی-جدید-وارد-استان-زنجان-می‌شود
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه دمای فعلی شهر زنجان را منفی یک درجه سانتیگراد است گفت: سامانه بارشی جدید وارد استان زنجان می‌شود.

الهام نجفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه روز یکشنبه با خروج سامانه بارشی فعال از استان جوی نسبتا پایدار را شاهد بودیم گفت: آسمان امروز استان صاف تا قسمتی ابری و به تدریج با کاهش ابر همراه است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: از روز سه‌شنبه سامانه بارشی جدید وارد استان می‌شود که تا پایان هفته در استان این سامانه فعال خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان عنوان کرد: بارش‌ها در استان به صورت باران و برف است و از روز یکشنبه تا پایان هفته هوای نسبتا سرد در استان حاکم خواهد بود.

نجفی گفت: دمای فعلی شهر زنجان منفی یک درجه سانتیگراد است که این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش داشته است.

وی گفت: داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی استان زنجان در 24 ساعت گذشته  قیدار با 4.2- درجه سلسیوس سردترین و چورزق با 12.4  درجه سلسیوس، گرمترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بوده‌اند.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان تصریح کرد: اطلاعات پهنه‌ای بارش استان از اول مهرماه تا 6 بهمن 1402، میانگین بارش استان 71.9 میلی متر، افزایش 6.2 درصدی نسبت به سال گذشته و کاهش 36.1 درصدی نسبت به بلند مدت است.

نجفی تاکید کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان منفی یک و ۱۰ درجه، ابهر صفر و سه، خرمدره منفی یک و چهار درجه، آببر پنج و ۱۱ درجه، قیدار منفی چهار و پنج درجه و ماهنشان صفر و ۱۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی افزود: همشهریانی که قصد عبور از مناطق ذکر شده را دارند قبل از تردد در محورهای مواصلاتی دقت لازم را از وضعیت راه‌ها و محورها کسب نمایند و بعد اقدام به تردد در جاده‌های مواصلاتی استان داشته باشند.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان عنوان کرد: رانندگانی که قصد تردد در جاده‌های کوهستانی را دارند برای داشتن سفری ایمن و تردد در راه‌های استان حتما تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر