logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۵۱۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان:

استفاده از پساب شهری تنها راه تامین آب صنایع است

استفاده-از-پساب-شهری-تنها-راه-تامین-آب-صنایع-است-
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه مسیر انتقال آب به شهرک شهید شهریاری از تصفیه خانه معادل 40 کیلومتر است گفت: استفاده از پساب شهری تنها راه تامین آب صنایع است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» مصطفی الماسی در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه تصفیه تکمیلی و انتقال پساب شهری به شهرک‌های صنعتی صورت گرفت اظهار کرد: پروژه تصفیه تکمیلی و انتقال پساب فاضلاب شهری به شهرک‌های صنعتی اعم از اشراق، نوآوران و شهید شهریاری در برنامه کاری قرار دارد گفت: برخی صنایع از لحاظ اقتصادی صرفه ندارد و تلاش بیشتر نتیجه بخش نیست.

بیشتر بخوانید

وی افزود: مسیر انتقال آب به شهرک شهید شهریاری از تصفیه خانه معادل 40 کیلومتر می‌باشد که این پروژه در حال اجرا است و هزینه احداث تصفیه خانه پساب شهری 200 میلیارد تومان است و قراردادهای در حال اجرای این پروژه 500 میلیارد تومان بوده که برآورد کلی هزینه این پروژه 800 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان ابراز کرد: یکی از راه‌های تامین آب صنایع در شهرک‌های صنعتی مخصوصا شهرک صنعتی شماره یک استفاده از پساب شهری است.

در ادامه سیروس میانجی دبیر انجمن صنایع سرب و روی ایران ابراز کرد: در سال ۱۴۰۲ با تلاش‌های انجام‌شده ۶۰۰ میلیون دلار شمش روی و کنسانتره صادرات از استان زنجان به ثبت رسیده است و 20 درصد کاهش صادرات به نسبت سال قبل در این حوزه به ثبت رسیده است. 

وی افزود: جا به جایی شرکت‌های روی زنجان به سادگی امکان پذیر نیست و طبق تحقیقاتی که توسط دانشگاه‌های مختلف در این حوزه انجام شده است وجود هیچ آلاینده‌ای به اثبات نرسیده است و با صراحت می‌‌توان گفت که هیچ آلایندگی هوایی در شهرک سرب و روی زنجان وجود ندارد.

دبیر انجمن صنایع سرب و روی ایران عنوان کرد: در شرکت سرب و روی زنجان ۲۳ هزار نفر به‌طورمستقیم و ۶۰ هزار نفر اشتغال‌زایی به صورت غیرمستقیم انجام شده است.  میانجی ابراز کرد: استان‌های نخست کشور در بحث بیماری سرطان گیلان و مازندران هستند و استان زنجان در میانه این آمار قرار دارد و هیچ مطالعه علمی دال بر اینکه ارتباط مستقیمی بین سرطان و فعالیت شرکت سرب و روی در منطقه وجود دارد بیان نشده است.  

وی افزود: جابه‌جایی شهرک تخصصی سرب روی در زنجان با ۲۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به سادگی امکان پذیر نیست و نمی‌توان ۷۰ واحد مستقر در این شهرک را جابه‌جا کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر