logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۵۱۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاد حوزه علمیه قیدار:

حضرت زینب(س) الگوی بصیرت است

حضرت-زینب(س)-الگوی-بصیرت-است
استاد حوزه و دانشگاه قیداری با اشاره به شخصیت والای حضرت زینب(س) گفت: حضرت زینب(س) الگوی تمام معنا در بصیرت است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از نسیم اشراق، رقیه رجبی استاد حوزه و دانشگاه قیداری با تسلیت سالروز ارتحال حضرت زینب(س) اظهار کرد: ارزش و اهمیت زینب کبرى(س) به معرفت و آگاهى‌اش بود؛ به این بود که می‌فهمید دارد چه کار می‌کند و این همان بصیرت است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: زینب کبرى(س) از لحاظ علمى، یک عالمه معروف به علم در جامعه اسلامى آن روز بود و نقش همسر، مادر و زن برجسته و ممتاز در خاندان پیغمبر را در مدینه به بهترین وجه ایفا کرده است.

رجبی استاد حوزه و دانشگاه قیدار ادامه داد: صبر حضرت زینب(س) زبانزد است و همه ایشان را به ام المصائب می شناسند.

وی اضافه کرد: زینب کبری(س) اهل صدق و اخلاص بود، زیرا یکى از عوامل مولد این روحیه و این صبر در زینب کبرى(س) همان صدق است.

رجبی ادامه داد: اوج درخشش جوهره زینب کبری(س) در کربلا بود. زینب کبری در تمام حوادث مربوط به عاشورا به‌عنوان یک ولى الهى آن‌چنان درخشید که نظیر او را نمی‌شود پیدا کرد.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: صبر فوق‌العاده خاندان پیغمبر(ص) به پیشوایی زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) بود که توانست حادثه کربلا را ماندگار کند و به ‌معنای واقعی کلمه این تبیین مکمل آن فداکاری بود و اگر حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) مجاهدت نکرده بودند، نگفته بودند، تبیین نکرده بودند، حقایق را افشا نکرده بودند، به عبارتی جهاد تبیین نکرده بودند، واقعه عاشورا تا امروز جوشان و زنده و مشتعل باقى نمی‌ماند.

وی افزود: آمدن زینب کبری(س) به زیارت کربلا در اربعین، آغاز یک کنگره جهانی شد، شاید این سیاستِ ولایی هم که زینب کبری اصرار کرد که برویم به کربلا، در مراجعت از شام، به‌ خاطر همین بود که این اجتماع کوچک اما پرمعنا، در آنجا حاصل شود.

رجبی با بیان اینکه  حضرت زینب(س) الگوی زنان مسلمان است گفت: شخصیت زینب کبرى(س) منحصر در بُعد غم‌گسارى و پرستارىِ آن بزرگوار نیست بلکه حضرت زینب(س) یک نمونه کامل از زن مسلمان است.

وی افزود: زینب کبرى(س) براى زنان ما در طول تاریخ یک الگوست؛ عقل و متانت، قدرت و شجاعت، شور و احساس عاطفى، صراحت زبان، متانت دل، استوارى روح؛ درعین‌حال، مادرانه، خواهرانه، با همه انسان‌ها برخوردکردن، در محیط خانه شمع محبت را روشن نگه داشتن، همسر و فرزندان را بر سر سفره محبت و عاطفه خود دورهم جمع‌کردن؛ این‌ها خصوصیات زن مسلمان است.

رجبی ادامه داد: حضرت زینب(س) نشان داد که می‌توان حجب و عفاف زنانه را به عزت مجاهدانه، و جهاد بزرگ تبدیل کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر