logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۳
[ شناسه خبر : ۳۵۱۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد:

اجرای طرح هادی در 448 روستای زنجان

اجرای-طرح-هادی-در-448-روستای-زنجان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تاکنون طرح هادی در 448 روستا بالای 20 خانوار در استان به میزان 63/7 درصد اجرا شده که این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، رضا خواجه‌ای در جمع خبرنگاران با اشاره به بازنگری طرح‌ هادی، سند توسعه ۱۰ ساله روستا‌ها است، اظهار کرد: طی دو سال گذشته، طرح هادی در 258 روستای استان تهیه و بازنگری شده است.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: با هدف شناسایی نیازهای جدید و برنامه‌ریزی لازم، طرح هادی 254 روستای این استان نیازمند بازنگری است.

وی با بیان اینکه، طرح هادی روستاهایی که نیازمند به بازنگری هستند باید متناسب با نیازها و خواسته روستائیان مورد تجدید نظر قرار گیرد، خاطر نشان کرد: بازنگری طرح هادی پس از اتمام دوره 10 ساله طرح مصوب قبلی روستا انجام شده یا بر اساس ضرورت‌های مختلف قبل از 10 سال مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: البته پیشنهادات طرح هادی قبلی روستا در ابعاد محیطی، جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی و میزان تحقق‌پذیری آنها نیز باید بررسی و تحلیل شده و تایید شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از بازنگری طرح هادی در 419 روستای استان از ابتدا تاکنون خبر داد و افزود: در صورت تامین اعتبارات، بنیاد مسکن استان آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی تمامی روستاهای استان را دارد.   

وی با اشاره به اینکه بازنگری طرح هادی روستایی نقش به سزایی در توسعه این جوامع دارد که با اجرای آن مهاجرت به شهرها کاهش خواهد یافت، تصریح کرد: این طرح‌‌ها در زمینه بهسازی معابر روستایی، بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول‌گذاری، سنگ فرش، میدان‌سازی، فضای سبز، احداث پارک، پیاده‌روسازی و ساخت کانال هدایت سیلاب است. 

 وی در ادامه به اجرای طرح هادی روستایی اشاره کرد و گفت: تاکنون طرح هادی در 448 روستا بالای 20 خانوار در استان به میزان 63/7 درصد اجرا شده که این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر