logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۵۱۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر آموزش و پرورش خدابنده:

رشته های جدید در هنرستان‌های خدابنده راه اندازی می‌شود

رشته-های-جدید-در-هنرستان‌های-خدابنده-راه-اندازی-می‌شود
مدیر آموزش و پرورش خدابنده از ایجاد رشته‌های جدید كشاورزي، زنبورداري،كامپيوتر،كابينت سازی، صنايع فلزي و مكاترونيك در هنرستان‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از نسیم اشراق، بهروز کثیرلو در پنجمين جلسه‌ شوراي آموزش و پرورش و شوراي انجمن اوليا و مربيان خدابنده اظهار کرد: در این جلسه از ايجاد رشته كشاورزي و يا زنبورداري در هنرستان ثبوتي حصار، ايجاد رشته كامپيوتر در هنرستان ابتكار دوتپه، ايجاد رشته‌هاي كابينت سازی، صنايع فلزي و مكاترونيك در هنرستان شهداي هفتم تير قیدار خبر داد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در راستای به روز آوری و متناسب سازی رشته‌های هنرستان با نیازهای بازار کار و افزایش جذابیت هنرستان‌های فنی و کاردانش رشته‌های جدید ایجاد می‌کنیم و با تحصیل دانش‌آموزان در هنرستان‌ها می‌توان مسیر بسیار خوبی را برای ایجاد اشتغال در نسل جوان ایجاد کرد.

مدیر آموزش و پرورش خدابنده ادامه داد: توانمندی بالای هنرستان‌ها در آموزش‌وپرورش امروز بیش از هر زمان دیگری در حال بروز و ظهور است.

این مسئول در مورد وضعیت رشته‌های هنرستان گفت: استقبال از رشته‌های هنرستانی افزایش پیدا کرده است، الان با توجه به هدایت تحصیلی، دانش‌اموزان به سمت علائق خود سوق داده می‌شود و این طوری نیست که  صرفا دانش‌آموزان ضعیف‌تر حضور داشته باشند، بلکه ما دانش‌آموز با معدل ۱۹ هم در ورودی هنرستان‌ها داریم، استقبال خود دانش‌آموزان هم خیلی خوب شده است و ظرفیت برخی از رشته‌های ما تکمیل شده است ولی هنوز نیاز به تغییر نگرش والدین وجود دارد.

داوود قاسملو معاون عمرانی فرماندار خدابنده نیز در این جلسه گفت: امروزه در کشور ما بحث اشتغال یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های جوانان و خانواده آن‌هاست که با تحصیل دانش‌آموزان در هنرستان‌ها می‌توان مسیر بسیار خوبی را برای ایجاد اشتغال در نسل جوان ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد بین هنرستان‌های تخصصی، صنعت، امکانات موجود، ظرفیت‌های آموزشی و … هماهنگی ایجاد شود تا سرعت هنرستان‌ها به سوی تحقق اهداف آموزشی بالاتر رود.

معاون عمرانی فرماندار خدابنده ادامه داد: اکنون برنامه های کشور به سمت مهارت آموزی و کارآفرینی پیش می‌رود و بسیاری از خانواده‌ها نیز در چند سال اخیر ترجیح می دهند که فرزندان آنها به جای اینکه وارد رشته های نظری و تئوری شوند در رشته‌هایی تحصیل کنند که در نهایت مهارتی را آموخته و جذب بازار کار شوند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر