logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۵۱۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]

فرازی از وصیت‎نامه معلم شهید فرید ناصری

فرازی-از-وصیت‎نامه-معلم-شهید-فرید-ناصری
شهید فرید ناصری از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بودند که در دفاع از انقلاب اسلامی در برابر دشمنان ایستادند و در نهایت در 18 اسفندماه سال 1362 در عملیات خیبر جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» فرید ناصری در شب اول ماه مبارک رمضان سال ۱۳۴۲هجری شمسی موقع مناجات که تقریبا یک ساعت به صبح مانده بود تولد یافت و در موقع تولد نقاب مانندی رویش را پوشانده بود که قابله اش اظهار داشته که این پسر تازه مولود یا مجتهد می شود یا یک فرد نابغه خواهد شد. در دوران بچگی تا اینکه به مدرسه برود بچه ساده و بی الایش و بی اذیت و آزار سر به زیر و متین و کنجکاو و موشکاف و برای هر مسئله خانوادگی اجتماعی و اقتصادی مخصوصا در برنامه های اسلامی سوالاتی می نمود و مثل انسان بالغ و فهمیده سخن می گفت و سوال پیچ می نمود و اصولا در تمام مسائل زندگی و خانوادگی زرنگ و چابک و شجاع و مهربان و خونگرم و حساس در مسائل اسلامی بود . سه یا چهار ساله بود به طوری که حتی نحوه لباس پوشیدن خود را نمی دانست , در موقع اذان که صدای اذان را می شنید , این هم شروع به اذان گفتن می کرد و شاید نمی توانست اذان را درست بگوید ولی با صدای بلند اذان می گفت .  تقریبا از اول بلوغ که در سال متوسطه مشغول تحصیل بود علاقه به جلسات مذهبی مخصوصا به قران و نهج البلاغه داشت به ورزش ژیمناستیک نیز علاقه داشت خطاط بود. تاریخ شهادت ایشان مورخه ۱۸/۱۲/۱۳۶۲ در عملیات خیبر جزیره مجنون بوده است.

بیشتر بخوانید

وصیت نامه  

خدایا مرا از کسانی قرار ده که گفته ای به آنها نعمت صراط مستقیم را عطا خواهی کرد ویک گروه از گروها شهدا هستند پس خدایا مرا شهید را خودت گردان و دوباره زنده ام بنما تا دوباره جان در رهت دهم تا اینکه نه یک بار بلکه چندین بار شیرینی شهادت در راه تو را بچشم. خدایا علی زمان، خمینی بت شکن را نصرت عطا بفرما تا اینکه امت مسلمان زیر سایه دین ابر مرد تاریخ به راه راست هدایت گردند و کمر استعمارگران غربی و شرقی از وجود این مرد بزرگ بشکند و اسلام واقعی در کشورهای اسلامی پرتو افکند.

خدایا منافقین بوقلمون صفت که ریشه به تیشه اسلام می زنند و با عوض کردن رنگ می خواهند این افتخار اسلامی را به انحراف بکشند افشا و نابود گردان، آنانی که در آینده امکان می رود دبیرهای زمان باشند خدای ناکرده دوباره تاریخ تکرار گردد و خون مجروح شهید و معلول به هدر برود.

خدایا به امت مسلمان این توفیق داده که بتوانند در هر زمان وعصری از دستورات الهی و امام اطاعت کنند و امام را در هیچ لجظه تنها نگذارند. خدا یا به همه ما عموماً به مسئولین جمهوری اسلامی خصوصاً تقوی و انصاف و…. عنایت کن تا اینکه حق را فدای مقام و منزلت و شهرت و.. نکنیم.

خدایا ما را مخلص راه خودت قرار بده و ما را کمک کن تا اینکه مخلص در اوامرت باشیم و ما را از کسانی قرار بده که در راه تو جهاد و هجرت کردند ولی هیچ کدام از این ها به نامه اعمالشان نوشته نشد.

خدایا گناهان ما را به بزرگی خودت ببخش که گناهان بزرگ را کسی جز بزرگ نمی بخشد.

خدایا ریشه مستبدان و استعمارگران شرق و غرب و اشخاصی که به نحوی از لحاظ خون ملت مسلمان و ملت های مستضعف را به شیشه می گیرند از جا بر کن.

با سلام بر پدر و مادرم که سال ها زحمت کشیده اند و به من آموختند و بزرگم کردند و با تشکر از این زحمات که با هیچ ثروت مادی ومعنوی نمیتوان این زحمت را خرید و عوضش را به آنها عطا کرد.

پدر و مادرم می دانم که شما برای من خیلی زحمت کشیده اید ولی خود به این امر واقف هستید که امروز اسلام باید باید با خون ما آبیاری گردد و چرا که امروز این نهال نو خواسته اسلام آبیاری نگردد، خود این نهال خشک می گردد و دیگر از این اسلام خبری نخواهد ماند. پس اگر من شهید شدم بدانید که شهید راه فدایم و شما باید افتخار کنید.

از تمام دوستان و آشنایان و خویشان که اگر آنها حقی بر گردن من دارند به من ببخشایند و از تمام دوستان من که من به طور مستقیم و غیر مستقیم با آنها در ارتباط داشتم از آنها صلب حلالیت نمائید و اما کتابهای مرا هر طوری که خواستید می توانید آنطور عمل نمائید. ولی لباسهایم را به افراد مسضعف بدهید و از برادران و خواهرانم می خواهم که در شهادت من پشتوانه ایی باشند برای پدر و مادرم و به آنها دلگرمی بدهند.

و اما در مورد مجلس ترحیم توصیه می‌کنم که احدی ضد انقلاب و سرمایه داری حق شرکت در این جمعی را ندارد و می خواهم که این مجلس خیلی ساده بر گزار گردد و اگر پولی نیز داشتم ان را نیز می‌توانی بردارید و روزه و نماز برایم بگیرید چون من دو ماه روزه ماه رمضان دارم و حدود دو سال نیز نماز قضا بر گردن دارم اگر توانستید این را با پول مختصری دارم اجیر بگیرد ت این عبادت را به جا بیاورد .  ساعت ۱۱.۳۰ ظهر جبهه جنوب ۶۲/۱۲/۲

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : سعید ناصری ] [ ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷ ]
در ۲ قسمت از وصیت شهید ناصری اشکال تایپی وجود دارد .یکی کلمه طلحه ها وزبیرها که بجای آن دبیرها نوشته شده ودیگری طلب صحیح ا ست که صلب نوشته اید. با احترام
فرم ارسال نظر