logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۵۱۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

روحیه انقلابى، رمز پیشرفت كشور است

روحیه-انقلابى،-رمز-پیشرفت-كشور-است
امام جمعه قیدار گفت: فقط روحیه انقلابى، رمز پیشرفت كشور است هر جا انقلابی بودیم و جهادی و روی ریل حرکت کردیم، پیشرفت کردیم و هر جا از انقلابی گری و حرکت جهادی غفلت کردیم عقب ماندیم.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از نسیم اشراق،حجت الاسلام علی موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه با اشاره به 12 بهمن سالروز ورود تاریخی امام به کشور و آغاز دهه مبارک فجر گفت:یکی از برترین چهره هایی که تاریخ بشریت به خود دیده ، شخصیت متعالی امام خمینی (ره) اسـت،وی بر علیه ظلمت‌ها و تاریکی‌ها، قیام کرد و بعثت انبیا و امامت اوصیا را در خاطره ها زنده کرد و انقلابی به وجود آورد که «اعجاز قرن» نامیده شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در مـیـان رهـبـران سـیـاسـی جـهان تا به امروز، شخصیتی به جامعیت امام خمینی (ره ) نیامده است،یک شـخـصـیـت استثنایی که توانست از یک جمع پریشان و پـراکـنـده، یـک امـت مـتـحـد و واحده بـسـازد و بـزرگ ترین انقلاب قرن را بر پا کند و  میلیون‌ها نفر، به استقبالش بروند، صدها هزار نفر جان و مالشان را فدای راهش کنند و میلیون‌ها نفر در تشییع جنازه اش، او را بدرقه کنند.

امام جمعه قیدار ادامه داد:حـضـرت امـام خـمـیـنـی(ره) هـمـه خـصـال نـفـیس و کمیاب را که مجموعه آن در قرن ها به ندرت ممکن است در انسان بزرگی جمع شود همه را با هم داشت و با این ویژگی‌ها بود که توانست تخت فرعون‌های زمانه را بلرزاند و دل مستضعفان را به نور امید روشن سازد و جهان اسلام را به حرکت درآورد و بـه انـسـان هـا بـفهماند که انسان کامل شدن ، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن ، افسانه نیست .

وی خاطرنشان کرد: عظمت کار امام به خاطر ارتباط با خدا و تهذیب نفس بود که هـمـه دشـمـنـان داخـلی و خـارجـی به آن اعتراف دارند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: ازجمله خطوط تخريبي دشمن در عمليات روانی عليه انقلاب اسلامي، زيرسؤال بردن كارآمدي نظام جمهوري اسلامي است تا از اين طريق، مردم را دچار یأس و ناامیدی کند.

وی افزود: دستاوردهاي هر نظام سياسي را بر اساس سه مولفه مي‌سنجند اهداف ، موانع و امكانات يعني اگر بخواهي در مورد دستاوردهاي يك نظام قضاوت كنيم بايد دقت كنيم كه آن نظام در چه شرايطي يعني با وجود چه امكانات و موانعي به اهداف خود جامه عمل پوشانده است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: آن نظامي كارآمدتر ارزيابي مي‌شود كه به آن اهداف در شرايطِ امكاناتِ كمتر و موانع بيشتر نايل شده است،براين اساس، جمهوري اسلامي ايران كارآمدي  خود را در شرايطي پيچيده؛ با وجود موانع متعدد و امكانات محدود محقق كرده است.

وی افزود: ما در طول چهل و چند سال انقلاب، تجربه‌های گران‌سنگی داریم و در این مدت ثابت کردیم "ما مى‏‌توانیم"، لذا تنها راهبرد عبور از مشكلات كشور "ما می‌توانیم"است‏.

امام جمعه قیدار ادامه داد: ما در این مدت تجربه کردیم که فقط روحیه انقلابى، رمز پیشرفت كشور است هر جا انقلابی بودیم و جهادی و روی ریل حرکت کردیم، پیشرفت کردیم و معجره گونه نتیجه گرفتیم و هر جا از انقلابی گری و حرکت جهادی غفلت کردیم عقب ماندیم.

وی تصریح کرد: در طول این مدت تجربه کردیم که باید به جوانان اعتماد كنیم و هر جا به جوانان خود اعتماد کردیم مثل انرژی هسته ای، صنعت دفاعی، فناوري فضايي، دانش سلولهاي بنيادين، فناوري نانو و ... روسفیدمان کردند و پیشرفت های چشم گیر کردیم که مایه بهت دشمنان شد.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: در طول این مدت نقش عملی ولایت فقیه یعنی تداوم امامت و رسالت را در بحرانها بالعیان دیدیم و فهمیدیم تبعیت از فصل الخطاب بودن رهبرى رمز عبور از بحران‏هاست‏.

وی افزود: در این مدت تجربه کردیم که تنها راه تحقق اهداف و آرمان های انقلاب در صبر و استقامت و ایستادگی و عدم اعتماد به دشمن است و این که هزینه سازش همیشه بیشتر از هزینه مقاومت است و فهمیدیم اگر بر سر آرمان های الهی مقاومت کنیم آمریکا و امثال او هیچ غلطی نمی تواند بکند.

امام جمعه قیدار تصریح کرد: تجربه کردیم که نباید چشم امید به بیگانه ، کشورهای اروپائی و غربی داشته باشیم باید به درون و داشته های خودمان تکیه کنیم و تنها راهکار مقابله با تحریم های ظالمانه ، اقتصاد مقاومتى و مصرف كالاى ایرانى است.

وی به رحلت حضرت زینب کبری(س)اشاره کرد و گفت: زینب(س)، در ماجرای کربلا و کوفه و شام، به‌عنوان یک ولی الهی آن‌چنان درخشید که نظیر او را نمی‌شود پیدا کرد؛ برای خاطر همین مجاهدت بزرگ، زینب کبری(س) در نزد خداوند متعال یک مقامی یافته است که برای ما قابل توصیف نیست.

امام جمعه قیدار ادامه داد: زینب کبری(س) یک نمونه برجسته تاریخ است که عظمت حضور یک زن را در یکی از مهم‌ترین مسائل تاریخ نشان می‌دهد و منش و نقشی که حضرت زینب برعهده گرفت، نشان داد که زن در حاشیه تاریخ نیست؛ بلکه زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: بصیرت و حرکت در همراهی با امام زمان و عمل به تکلیف الهی، اصلی‌ترین دلیل ارزش و عظمت حضرت زینب(س) است و موضع و حرکت عظیم انسانی و اسلامی او، براساس تکلیف الهی؛ کار او، تصمیم او، نوع حرکت او، به او این‌طور عظمت بخشید و هرکس چنین کاری بکند، ولو دختر امیرالمؤمنین(ع) هم نباشد، عظمت پیدا می‌کند.

وی به انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: انتخابات واقعاً مایه ی عزت و افتخار است انتخابات برای ما یک رکن اساسی است، نظام ما نظام مردم‌سالاری دینی است و مساله انتخابات، استمرار مردمی بودن نظام است حضور مردم در انتخابات یک سرمایه عظیم برای خود مردم و نظام است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: اولویت اول در انتخابات مخصوصا در این مقطع کنونی حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای است که پایه های انقلاب را تحکیم می‌کند و بر اقتدار نظام می‌افزاید.

وی به مشکلات مسکن مهر شهر قیدار نیز اشاره کرد و گفت: حدود 200 خانوار با 1000 نفر جمعیت در مسکن مهر شهر قیدار ساکن هستند و اکثر خانوارها هم از طبقه پائین جامعه هستند و از اول سکونت با مشکلات زیادی مواجه هستند و از حداقل خدمات شهری مثل نانوائی و فروشگاه و ... برخوردار نیستند اما بحث فاضلاب مسکن مهر شاید نگران کننده ترین مشکل باشد که علاوه بر صاحبان مسکن مهر، اهالی همجوار را به ستوه آورده است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: سپتیک تانک های در نظر گرفته شده برای دفع فاضلاب مسکن مهر،جوابگو نبوده و فاضلاب به شکل بسیار مشمئز کننده‌ای در محلات همجوار جاری است.

وی افزود: بوی تعفن و بد فاضلاب مسکن مهر قیدار مایه آزار، اذیت و رنجش خاطر اهالی است و واقعا آرامش را از ساکنان محله سلب کرده است و باعث مشکلات متعدد بهداشتی و زیست محیطی و موجب تجمع حشرات، جوندگان و بروز و شیوع بیماری های مختلف می‌شود.

امام جمعه قیدار خاطرنشان کرد: جلسات مختلفی از سال‌های قبل با فرمانداران و مسئولین گذاشته شده و هر کدام وعده هائی داده اند ولی متاسفانه عملیاتی نشده، به جد از مسئولین و متولیان امر می خواهم در اسرع وقت به این مشکل رسیدگی کنند.

وی یادآور شد: مشکل دیگر  مسیر ورود و خروج مسکن مهر است که به خاطر نبود میدان یا دور برگردان، اهالی برای ورود به شهر باید یک مسیر طولانی را طی کنند بعد دور بزنند و وارد شهر شوند و این امر باعث می‌شود برخی که عجله دارند خلاف، طی مسیر کنند و این امر موجب وقوع حوادث ناگوار می‌شود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر