logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۵۱۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاد حوزه و دانشگاه استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

زینب کبری(ع) طلایه‌دار اسلام ناب محمدی در جامعه است

زینب-کبری(ع)-طلایه‌دار-اسلام-ناب-محمدی-در-جامعه-است
استاد حوزه و دانشگاه استان زنجان با بیان اینکه ویژگی بارز حضرت زینب(سلام الله علیها) عمق عبادت و تعبّد ایشان است گفت: زینب کبری(ع) طلایه‌دار اسلام ناب محمدی در جامعه است.

حجت‌الاسلام عنایت‌الله شامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه امروز هر شخصی که جویای موفقیت و پیشرفت باشد می‌تواند با الگو قرار دادن حضرت زینب(س) راه خود را پیدا کند و به تعالی رسد گفت: زینب کبری(س) طلایه‌دار اسلام ناب محمدی در جامعه است ویژگی بارز حضرت زینب (سلام الله علیها) عمق عبادت و تعبّد ایشان است که امروز هر جوینده‌ کمالی می‌تواند با الگو قرار دادن ایشان خود را از فیض عظمای آن بهره‌مند نموده و به تعالی دست یابد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: آن بانوی گرانقدر از جایگاه علمی باعظمتی برخوردار است و اندیشمندان شیعه و سنی در بیان جایگاه ایشان قلم فرسایی نموده‌اند و پس از واقعه‌ عاشورا ضمن ایراد خطبه، حضرت زین العابدین(علیه السلام) ایشان را عالمه غیر معلمه خواندند.

استاد حوزه و دانشگاه استان زنجان عنوان کرد: زینب(س) بانویی است که در واقعه‌ عاشورا و نهضت حسینی ثابت کرد، با درایت می‌توان به بهترین گونه بر مشکلات و مصائب فائق آمد و دشمنان را خوار و ذلیل کرد.

حجت‌الاسلام شامی افزود: سرزمین شام سرزمینی است که امروزه شامل اردن، لبنان، سوریه و فلسطین است که در زمان خلیفه دوم این مناطق تحت شعاع قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: شخصی به نام  یزید بن ابی سفیان اولین نماینده خلیفه در سرزمین شام تعیین شد که  یزید بن ابی سفیان برادر معاویه بودند و بعد از آن عمروعاص که در زمان خلیفه دوم اذل شد و معاویة بن ابی سفیان جایگزین عمروعاص گردید و به خلافت منصوب شد و ناگفته نماند سر زمین شام، دین خود همان اسلام را از زمان بنی امیه گرفته است.

استاد حوزه و دانشگاه استان زنجان تصریح کرد: بعد از معاویه هزار بنی امیه در آن مناطق خلافت نمودند و باید در نظر داشت که یک دشمنی خاصی بین بنی امیه و بنی هاشم بر قرار بود که بعد از پیامبر اکرم(ص) بنی هاشم به رهبری مولای متقیان حضرت علی(ع)  و بنی امیه نیز به رهبری معاویة بن ابی‌سفیان به جنگ پرداختند.

حجت‌الاسلام شامی عنوان کرد: جنگ صفین و جنگ‌های دیگر که در تاریخ اسلام آمده است با توجه بر اینکه دشمنان می‌خواستند چهره حضرت علی(ع) را تخریب کنند و در منطقه شروع به جعل روایان و احادیث از بنی هاشم مخصوصا در رابطه با حضرت علی(ع) شکل گرفت.

وی ابراز کرد: سر زمین شام در اختیار معاویة بن ابی‌سفیانه همان دشمن اهل بیت(ع) بود قرار داشت چنانچه از امام سجاد(ع) سوال شد کدام یک از صحنه‌های جنگ برای شما دردناکتر بود سه بار فرمودند؛ سرزمین شام دردناکتر بود.

استاد حوزه و دانشگاه استان زنجان تاکید کرد: دشمنان به آل علی(ع) اهانت، بی ادبی و تمسخر بسیار نمودند و این نگاه عمیق بانو زینب کبری(ع) به واقعه کربلا و زنده نگه داشتن ابعاد آن بحث تبیین و جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام شامی گفت: همانا اندیشه‌های اسلام ناب محمدی(ص) درنگاه فکری امام حسین(ع) شکل گرفته بود بعد از جنگ کربلا و تحولاتی در منطقه با سخنرانی‌ها حضرت زینب کبری(س) ایجاد شد و این بانوی نمونه اسلام جلوه حق را به تمام دشمنان نمایش دادند و در برابر دشمن ترس و واهمه نداشتند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر