logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۹
[ شناسه خبر : ۳۵۱۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

مردم پشتوانه نظام و ستون انقلاب هستند

مردم-پشتوانه-نظام-و-ستون-انقلاب-هستند
امام جمعه زنجان با بیان اینکه مردم پشتوانه نظام، ستون و پایه انقلاب هستند، گفت: مردم‌ همواره نقش تاثیرگذاری در صحنه‌های مختلف از قبیل جنگ هشت سال دفاع مقدس داشتند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان ضمن گرامیداشت ولادت با سعادت امام علی(ع) و روز پدر، اظهار داشت: بعد از پیامبر اکرم (ص) کسی همانند امام علی(ع) که در ایمان، شجاعت، عدالت، تقوا و فضیلت در بالاترین مرتبه وجود داشته باشد، در دنیا وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

وی در ادامه به در پیش‌رو بودن ایام الله دهه فجر اشاره کرد و افزود: پیروزی انقلاب اسلامی اهمیت زیادی دارد  به طوری که از آن به عنوان معجزه بزرگ قرن یاد می‌‌کنند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه در دگرگونی و بروز انقلاب عوامل مختلفی تاثیرگذار است، اضافه کرد: آرمان‌های انقلاب، حضور مستمر مردم و عامل رهبری سه مثلث مهم پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن سال ۵۷ را تشکیل می‌دهد.

خطیب نماز جمعه با بیان اینکه معمار کبیر انقلاب اسلامی در ۱۲ بهمن سال ۵۷ وارد کشور شد، ادامه داد: امام خمینی راحل انسانی عارف معنوی، وارسته و  به دور از مسائل مادی و معنوی و ویژگی‌های  شاخصی دیگری هم داشت.

وی با تاکید براینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نقش بسزایی در پیشبرد پیروزی انقلاب داشت اذعان کرد: با ورود ایشان و حمایت‌های مردمی انقلاب اسلامی شتاب بیشتری به خود گرفت و در ۲۲ بهمن به پیروزی رسید.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مردم پشتوانه نظام، ستون و پایه انقلاب هستند، ادامه داد: مردم‌ همواره نقش تاثیرگذاری در صحنه‌های مختلف از قبیل جنگ هشت سال دفاع مقدس و از همه مهمتر جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۷ رای دادند.

  وی همچنین به دیدار ائمه جماعات با رهبری در ۲۶ دی امسال اشاره کرد و  گفت: در این دیدار رهبری ۹۹ بار از کلمه مردم استفاده کردند و این خود بیانگر آن است که رهبری به حضور مردم و نقش‌آفرینی آنان در صحنه‌های مختلف تاکید دارد و همواره باید  مورد توجه مسئولان امر قرار بگیرد.

امام جمعه زنجان به حماسه ۶ بهمن مردم آمل  در سال 60 نیز اشاره کرد و گفت : این رخداد برگ زرین و پرافتخار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است. 

امام جمعه زنجان با بیان اینکه  در زمان حاضر ۷۵ سال است که اسرائیل خانه و زندگی فلسطینیان را مورد تاخت و تاز قرار داده است و هم اکنون نیز در غزه جنایات متعددی را انجام می‌دهد خاطرنشان کرد: همه دنیا می‌دانند در واقعه غزه ابهت اسرائیل در هم شکسته و فلسطینیان محبوبیت بیشتری یافته‌اند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر