logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۶
[ شناسه خبر : ۳۵۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
صبح امروز انجام شد؛

بازدید معاون رئیس جمهور از آثار تاریخی زنجان

بازدید-معاون-رئیس-جمهور-از-آثار-تاریخی-زنجان

معاون رئیس جمهور از مجموعه رختشویخانه، مردان نمکی و بازارچه صنایع دستی زنجان صبح امروز بازدید کرد.

به گزارش موج رسا; علی اصغر مونسان،رئیس سازمان گردشگری، صنایع دستی و گردشگری به همراه "محمدحسن طالبیان"معاون میراث فرهنگی سازمان  و "محب خدایی" معادن گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از آثار تاریخی زنجان بازدید کردند.

محمدحسن طالبیان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پژوهشگاه باستان‌شناسی چشم‌اندازهایی برای کاوش در مناطق مختلف کشور در نظر گرفته است تا بر اساس یافته های پژوهشی سایت های مورد نظر کاوش شود.

وی با بیان اینکه برخی کاوش‌ها برای گسترش دانش و دست یافتن به حقایق گذشته انجام می شود، ادامه داد: کاوش‌های باستان‌شناسی نیز برای طرح‌های عمرانی انجام می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: برخی سایت‌های کشور دارای وضعیت بغرنجی هستند،یادآور شد: 22 اثر کشور در فهرست میراث آثار جهانی قرار گرفته است که از این تعداد یک اثر طبیعی است و 21 اثر دیگر تاریخی و فرهنگی هستند.

 طالبیان با بیان اینکه بیش از 40 پایگاه جهانی در کشور وجود دارد،خاطرنشان کرد: 54 مورد در انتظار ثبت جهانی هستند.

وی با اشاره به اینکه 32 هزار مورد از آثار کشور در فهرست آثار ملی ثبت شده است،گفت: بسیاری از آثار تاریخی در مالکیت بخش خصوصی قرار دارد از این رو استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حفظ آثار نتایج بهتری به همراه دارد.

"محب خدایی" معادن گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز اظهار داشت: آثار تاریخی ایران اصالت مردم محسوب می شوند که این اصالت می تواند در آمد زایی نیز داشته باشد.

وی برضرورت استفاده از همه این ظرفیت‌ها به منظور بهبود و رونق اقتصادی تاکید کرد و گفت:ورود گردشگر به اندازه درآمد صادرات 30 بشکه نفت ارزش دارد.

 خدایی با بیان اینکه ضرروی است ارزش افزوده آثار تاریخی و میراث فرهنگی افزایش یابد،گفت: در این زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی ضروری است.

 وی با اشاره به اینکه باید با دید اقتصادی به ساختار گردشگری نگاه شود، افزود: استان‌ زنجان همانند استان اصفهان آثار تاریخی ارزشمندی دارد اما استان زنجان در جذب توریست عقب مانده است.

گفتنی است، علی اصغر مونسان صبح امرنیز وز در حاشیه بازدید از موزه مردان نمکی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی در راستای حفظ و بازسازی بناهای تاریخی اقدامات لازم را انجام می دهد،افزود:باید تلاش بیشتری در این زمینه از سوی سایر دستگاه‌های اجرایی انجام شود.

وی با اشاره به وجود 32 هزار اثر تاریخی در کشور،ادامه داد:  مردم و شوراهای شهر و روستا در بازسازی و ساخت این آثار مشارکت کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه همه استان های کشور دارای آثار تاریخی هستند،گفت:موزه رختشویخانه زنجان دارای چند ساختمان گران‌ بها است که می تواند گردشگر جذب باشد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر