logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۱
[ شناسه خبر : ۳۵۱۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون ساماندهی شبکه ملی بهره‌وری ایران:

شاخص بهره‌وری کشور در ۱۰ سال گذشته نزدیک به صفر است

شاخص-بهره‌وری-کشور-در-۱۰-سال-گذشته-نزدیک-به-صفر-است-
معاون ساماندهی شبکه ملی بهره‌وری ایران با بیان اینکه در دولت سیزدهم تلاش‌های متعددی در راستای بهره‌وری در کشور انجام شده است گفت: شاخص بهره‌وری در کشور در ۱۰ سال گذشته نزدیک به صفر است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» علی کرم‌پورحقیقی روز چهارشنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان اظهار کرد: تمرکز بر اولویت‌ها، مردمی‌سازی و مسأله‌محوری از موارد مورد توجه در چرخه بهره‌وری است و توانمندسازی متولیان حرکت ملی بهره‌وری و مشاوران، یک اقدام مهم در راستای جاری‌سازی صحیح این چرخه است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: بهره‌وری یک مفهوم فرا‌‌ رشته‌ای است و به بیان خیلی ساده استفاده کالا و اثر‌ بخشی از منابعی که در اختیار داریم که اوامر تولید شامل: سرمایه انسانی، سرمایه فیزیکی، سرمایه ناملموس، فناوری کالا و خدمات واسطه‌ای است.

وی افزود: هدف نظام حکم‌رانی کشور‌ دستیابی به حیات طیبه و جامعه سعادتمند است که قاعدتاً  اهداف و زیر سیستم‌هایی که برای رسیدن به آن جامعه سعادتمند نیازمندیم عدالت اجتماعی، کیفیت زندگی، مشارکت مردمی و بهره‌وری است.

معاون ساماندهی شبکه ملی بهره وری ایران عنوان کرد: بیشتر پروژه‌های ناتمام از دولت‌های قبل باقی مانده است و بالا رفتن عمر پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور یک زنگ خطر است و میانگین عمر طرح‌های نیمه‌تمام در کشور ۱۵.۵ سال است و آسیب‌شناسی، از جمله مواردی است که در این چرخه به آن توجه جدی داریم و شاخص بهره‌وری در کشور در ۱۰ سال گذشته زیر صفر و در حالت کلی درجا زده است.
کرم پور حقیقی ابراز کرد: رشد بهره‌وری محور یعنی تمرکز بر توسعه فناوری، بهینه سازی فرآیندها و ساختارها به منظور اخذ خروجی بیشتر از ورودی موجود یا کمتر از آن است.
وی گفت: رشد نهاده محور متمرکز بر تزریق نهاده‌ها مانند سرمایه و نیروی انسانی بر اخذ خروجی ستانده بیشتر را در بر می‌گیرد.
معاون ساماندهی شبکه ملی بهره وری ایران عنوان کرد: برای رفع آسیب‌ها تمرکز بر اولویت‌ها، مسأله‌محوری، توانمندسازی متولیان، گفتمان‌سازی و تسریع حرکت ملی بهره‌وری از اقداماتی است که در نظر گرفته‌ شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر