logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۵۰۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با آستراخان روسیه

انعقاد-تفاهم‌نامه-همکاری-زنجان-با-آستراخان-روسیه
تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین اتاق بازرگانی زنجان و اتاق بازرگانی آستراخان روسیه در خصوص تبادل اطلاعات بر مبنای مباحث اقتصادی منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین اتاق بازرگانی زنجان و اتاق بازرگانی آستراخان روسیه ظهر روز چهارشنبه ۴ بهمن ماه با حضور رئیس اتاق بازرگانی زنجان و رئیس اتاق بازرگانی آستراخان روسیه برگزار شد.

بیشتر بخوانید

صمد یوسفی‌اصل رئیس اتاق بازرگانی زنجان در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه استان زنجان در چند بخش از صنعت در زمره قطب‌های تولید کشور قرار دارد، اظهار کرد: با وجود کارخانجات بزرگ برق، تجهیزات استان زنجان در حوزه برق بسیار توانمند بوده و با کشور روسیه نیز در زمینه ترانس‌های برق همکاری دارد.

وی ضمن اشاره به این مهم که صنعت نساجی نیز از دیرباز در استان زنجان دارای کارخانجات بزرگی است، تصریح کرد: زنجان علاوه بر اینکه در حوزه مس به عنوان قطب کشور محسوب می‌شود بلکه تولیدکننده میزان قابل توجهی از فلز روی کشور نیز هست که بخش بزرگی از صنعت استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه ظرفیت بسیار خوبی در گسترش همکاری‌ها در بخش کشاورزی با آستراخان روسیه وجود دارد، گفت: استان زنجان و در راس آن شهرستان طارم بزرگترین تولیدکننده زیتون کشور محسوب می‌شود و تولید سیب‌زمینی و گندم در ماهنشان و خدابنده استان نیز ظرفیت دیگر بخش کشاورزی است.

یوسفی‌اصل در ادامه به مطرح بودن زنجان به‌عنوان بزرگترین مرکز تولید ماهی قزل‌آلا در کشور، اشاره و خاطر نشان کرد: استان زنجان بسیاری از جمعیت کشور را  در شعاع ۴۰۰ کیلومتری خود دارد که همین مهم یک ظرفیت ویژه در توسعه همکاری‌های طرفین است.

در ادامه این جلسه استانیسلاو سینچکو رئیس اتاق بازرگانی آستراخان روسیه با بیان اینکه نه‌تنها در مباحث تجاری بلکه در مباحث سیاسی نیز به ظرفیت‌های مشترکی برای همکاری بین ایران و روسیه رسیده‌ایم، از ظرفیت‌های دریای خزر به‌ عنوان کریدور شمال و جنوب و سایر کریدورها در همکاری طرفین صحبت به میان آورد و اظهار داشت: خط‌مشی اتاق‌های بازرگانی روسیه تمرکز بر روی حوزه دریای خزر و این کریدور است.

وی با اشاره به توانمندی‌ها و فعالیت‌های اتاق بازرگانی آستراخان روسیه در بخش‌های مختلف بازرگانی و صنعتی و حمل و نقل، گفت: امید داریم با امضای این تفاهم‌نامه همکاری‌های دو طرف را عملیاتی کرده و به کمک یکدیگر در توسعه همکاری‌های تجاری و بازرگانی سرعت ببخشیم.

سینچکو همچنین از حضور خود همراه با یک هیأت تجاری و بازرگانی از استان آستراخان روسیه در نمایشگاه اکسپو و استان زنجان در سال جدید خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا با برگزاری نشست‌های تخصصی تعاملات آتی بین دو طرف به صورت مطلوب توسعه پیدا کند.

شایان ذکر است، تبادل اطلاعات در خصوص مباحث اقتصادی، قوانین تجارت و تغییرات مصوب در کشورهای متناظر برای ارتقای همکاری‌های تجاری، صنعتی و تکنولوژیکی و در اختیار قرار دادن اطلاعات لازم درباره فعالیت‌هایی که موجب ارتقای همکاری‌های تجاری بیشتری می‌شود از جمله مفاد این تفاهم‌نامه همکاری است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر