logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۵۰۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

گردنه‌های زنجان لغزنده و مه‌آلود است

گردنه‌های-زنجان-لغزنده-و-مه‌آلود-است
رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان با بیان اینکه رانندگان به هنگام تردد در جاده‌ها تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند گفت: گردنه‌های زنجان لغزنده و مه‌آلود است.

مهدی میناخانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه در اکثر نقاط استان زنجان شاهد بارش‌هایی هستیم که به صورت پراکنده بوده و باعث لغزندگی در جاده‌ها شده است گفت: تمام مسیرهای منتهی به استان زنجان باز است و فعلا محور مسدودی گزارش نشده است و گردنه‌های زنجان لغزنده و مه‌آلود می‌باشد که رانندگان توجه لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید

وی گفت: حجم بارش‌ها در گردنه‌های استان زنجان بالاتر از جاده‌های معمولی است و رانندگان قبل از حرکت برای تردد در جاده‌ها از باز بودن مسیرها مطلع شوند و به هشدارهای صادر شده توسط اداره هواشناسی توجه کنند.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان عنوان کرد: بارش‌هایی که منجر به مسدود شدن محورها در جاده‌های استان شود فعلا گزارش نشده است و رانندگان توجه داشته باشند جاده‌های مواصلاتی به استان خیس و لغزنده است.

میناخانی افزود: رانندگان حتما در طول مسیر فاصله طولی را رعایت کنند چون عدم توجه به رعایت فاصله طولی در جاده‌های لغزنده باعث واژگونی و برخورد خودرو و منجر به تصادف در مسیر می‌گردد.

وی اضافه کرد: احتمال بارش‌های سنگین در بعد از ظهر روز سه شنبه وجود دارد که رانندگان دقت لازم را داشته باشند.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان اضافه کرد: برای تردد در جاده‌ها رانندگان توجه داشته باشند که قبل از حرکت از وضعیت راه‌ها توسط سامانه 141 مطلع شده و بعد اقدام به تردد در مسیر کنند.

میناخانی تاکید کرد: با توجه به بارش برف و کاهش دما و احتمال وقوع یخبندان و لغزندگی سطح جاده‌ها، بهتر است رانندگان برای تردد از مسیرهای کوهستانی و برفگیر، علاوه بر اطمینان از سلامت فنی خودرو، تجهیزات لازم از جمله زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.

وی اضافه کرد: رانندگان در طول مسیرهمکاری لازم را با پلیس راه داشته باشند و در صورت بروز یا مشاهده حوادث به شماره 115 اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر