logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۰
[ شناسه خبر : ۳۵۰۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگوی اختصاصی با موج رسا:

اسرائیل در جلوگیری از فروپاشی خود دچار شکست شد

اسرائیل-در-جلوگیری-از-فروپاشی-خود-دچار-شکست-شد
کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه پیروزی غزه نتیجه مقاومت مردم و نیروهای حماس است گفت: اسرائیل در جلوگیری از فروپاشی خود دچار شکست شد.

اکبر معصومی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه شرایط منطقه امروزه به طریقی است که رژیم صهیونیستی تلاش بر این دارد که خود را از فروپاشی نجات دهد گفت: برخی تصور دارند رژیم اسرائیل به دنبال این است که در تحولات آخر منطقه به پیروزی رسد که تحلیل کاملا اشتباه است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: اسرائیلی‌ها در منطقه غزه شکست سنگینی از نیروهای حماس خورده‌اند که شدت شکست آنها به اندازه‌ای است که اسرائیلی‌ها تلاش‌های بسیار کردند تا خود را از فرو پاشی نجات دهند و در این مورد شکست خورده‌اند.

کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: بنابراین رصد تحولات جنگ غزه نشان می‌دهد آنچه که خود اسرائیل از نتیجه جنگ و حملات به غزه مطرح کرده است جنگ در غزه برای آنها بی‌نتیجه بوده است.

معصومی افزود: همانطور که نخست وزیر رژیم صهیونیستی نتانیاهو از حمله به غزه به دنبال محقق نمودن اهدافی چون،  آزادسازی اسرا، نابودی نیروهای حماس و مدیریت در غزه بود که هیچ کدام میسر نشده است و این بیانگر این موضوع است که بعد از گذشت 100 روز از حملات به غزه رژیم صهیونیست حملات بی‌نتیجه بوده است.

وی اضافه کرد: نکته دوم اگر جنگ غزه که یک جنگ نامتقارن است و تحلیلی که در طول 100 روز گذشته داریم به این نکته می‌رسیم که تمام ارتش‌های کلاسیک اسرائیل در این جنگ شکست سنگین خورده است.

کارشناس سیاسی مسائل بین‌الملل ابراز کرد: در تمام حملاتی که آمریکا در منطقه انجام داده است از قبیل عراق، یمن، سوریه و افغانستان نیروهای مربوطه شبانه فرار کردند و به نتیجه نرسیده است.

معصومی افزود: با توجه به اینکه جنگ غزه در شرایط سخت حاکم شد این جنگ نه تنها متوقف نشد بلکه در مقابل اسرائیل مقاومت حماس به شکل منحصر به فرد ظاهر شدند و اسرائیل تلاش داشت تا غزه را با خاک یکسان کند که موفق نشد.

وی گفت: در این مدت که  اسرائیل عملیات مختلف در غزه انجام داد برای نیروهای عملیاتی حماس هیچ آسیب متحمل نشدند و در آمادگی بالای 70 درصد قرار داشتند.

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: دومین شکست اسرائیل در جنگ با غزه بر این بود که ارتش اسرائیل  تلاش بسیار کردند تا با بمباران مناطق غزه آنجا را با خاک یکسان کند.

معصومی افزود: اسرائیل سعی داشت با فشارهای متعدد باعث کوچ و رفتن مرم از منطقه غزه شوند که این امر محقق نشد و مردم در برابر ظلمی که چند دهه است رژیم اسرائیل بر مردم فلسطین وارد کرده است  تمام قد ایستادگی کرده و پیروز میدان بودند.

وی ابراز کرد: مقاومت حماس طوری بود که رژیم صهیونیستی اعلام نمود از شمال غزه نیروهای خود را خارج می‌کند و این نتیجه مقاومت مردم غزه در برابر نیروهای صهیونیستی است.

کارشناس سیاسی مسائل بین‌الملل تاکید کرد: در چنین وضعیتی بود که نیروهای مردمی و مقاومت حماس  شکست رژیم صهیونیستی را در غزه رقم زد.

مشروح گفتگو را در فیلم زیر مشاهده کنید:

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر