logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۰
[ شناسه خبر : ۳۵۰۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

صنعت، رکورد‌دار دریافت تسهیلات از بانک‌های زنجان

صنعت،-رکورد‌دار-دریافت-تسهیلات-از-بانک‌های-زنجان
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: بیشترین سهم دریافت تسهیلات استان در ۹ ماه سال جاری، مربوط به بخش صنعت و معدن با 30.6 درصد است.

احمد خداوردی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی استان، اظهار داشت: مانده منابع بانکی (بانک‌های عضو کمیسیون هماهنگی بانک‌ها) در 9 ماهه اول سال ۵۸۸ هزار و ۱۶۳ میلیارد ریال و مانده مصارف شبکه بانکی (تسهیلات پرداختی) ۶۱۸ هزار و ۳۳۱ میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه بیشترین سهم تسهیلات مربوط به بخش صنعت و معدن با 30.6 درصد است، گفت: 9 درصد که کمترین مقدار است نیز مربوط به دریافت تسهیلات توسط بخش کشاورزی، 18.2 ساختمان و مسکن و 22.5 درصد از تسهیلات نیز توسط بخش خدمات بازرگانی دریافت شده است.

وی خاطر‌نشان کرد: 0.43 درصد از تسهیلات توسط بانک صادرات و 19.27 درصد توسط بانک قرض‌الحسنه پرداخت شده است. 

خداوری گفت: نسبت مصارف به منابع در طول مدت ۹ ماهه سال جاری 105 درصد بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه اعتبارات ابلاغی تسهیلات بند (الف) تبصره 18 قانون بودجه سال 1401 استان زنجان اشاره کرد و گفت: به صورت نقد یک هزار و ۲۱۶ میلیارد ریال و اسناد خزانه ۴ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از 755 طرح مصوب کمیته استانی به 164 طرح به میزان یک هزار و ۵۱۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

خداوردی سهم ابلاغی استان از اعتبارات جزء 4 بند ب تبصره 18 سال 1402 استان زنجان را ۵ هزار و ۶۹۴ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۳ هزار و ۴۴۲ میلیارد ریال به متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر