logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۵
[ شناسه خبر : ۳۵۰۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان خبر داد:

افزایش ۷۴ درصدی کشفیات تخلفات حیات‌وحش زنجان

افزایش-۷۴-درصدی-کشفیات-تخلفات-حیات‌وحش-زنجان
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال ۲۲۵ نفر متخلف در حوزه حیات وحش و محیط زیست کشف و شناسایی شدند، گفت: در سال گذشته کشفیات ۱۲۹ نفر بود که امسال با تلاش همکاران این میزان ۷۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اسمائیل قلی‌زاده امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان‌ اظهار داشت: اداره کل محیط زیست استان زنجان با کمبود نیرو مواجه است. با اینکه مساحت شکار ممنوعه استان ۵۰۳ هزار کیلومتر مربع است اما تنها ۱۰ پاسگاه محیط‌بانی وجود دارد. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه ۵ پاسگاه در حال حاضر فعال است، افزود: ۵ پاسگاه دیگر به دلیل کمبود و نبود نیرو غیرفعال است. 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه ۳ منطقه شکار ممنوعه استان با ۴۵ نفر نیرو تحت پایش و کنترل قرار دارد، گفت: البته کل مناطق استان با وجود کمبود نیرو تحت پایش قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه به ازای هر یک هزار هکتار باید یک نفر محیط‌بان در منطقه وجود داشته، تصریح کرد: اما عملا به دلیل کمبود نیرو این امکان در استان زنجان میسر نیست. و این نشان می‌دهد که در بحث نیرو دچار چالش هستیم.

قلی‌زاده با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال ۲۲۵ نفر متخلف در حوزه حیات وحش و محیط زیست کشف و شناسایی شدند، گفت: در سال گذشته کشفیات ۱۲۹ نفر بود که امسال با تلاش همکاران این میزان ۷۴ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۰۰ پرونده برای متخلفان تشکیل شد که امسال تاکنون ۱۸۹ پرونده تشکیل شده است و ۲۴ قبضه سلاح نیز جمع‌آوری شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه تعداد سلاح‌های دارای مجوز نیز در استان بالا است، گفت: متخلفانی که اقدام به زنده‌گیری ۵۸ قطعه پرنده زینتی بودند، نیز کشف و به مراجع قانونی معرفی شدند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر