logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۵۰۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول امور روحانیون اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

حضرت علی (ع) بهترین الگو برای پدران امروزی است

حضرت-علی-(ع)-بهترین-الگو-برای-پدران-امروزی-است
مسئول امور روحانیون اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه روز میلاد حضرت علی (ع) که به نام روز پدر نامگذاری شده است گفت: حضرت علی (ع) بهترین الگو برای پدران امروزی است.

حجت الاسلام سید حسین محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه خانواده یکی از اساسی‌ترین مجموعه‌هایی است که شخصیت کودکان در آن شکل می‌گیرد گفت: روز میلاد حضرت علی (ع) که به نام روز پدر نامگذاری شده است و برای گرامیداشت مقام پدر نامگذاری شده و در واقع فرصتی برا قدر دانی از زحمات بی مثال پدر در زندگی است.

بیشتر بخوانید

وی اضافه کرد: علت نامگذاری این روز مبارک به نام روز پدر مولای متقیان علی (ع) فردی سرشار از انسانیت و نمونه کامل یک مرد مسلمان است و پدر دلسوز و مهربان برای فرزندان خود است.

مسئول امور روحانیون اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان عنوان کرد: ایشان همسری مهربان برای حضرت زهرا (س) است و درروایتی از پیامبر اکرم (ص) آمده است که خود و حضرت علی (ع) را پدران امت اسلام معرفی می‌کند و با توجه به دلایل ذکر شده روز ولادت حضرت علی (ع) را به عنوان روز پدر معرفی کرده‌اند.

حجت الاسلام محمدی ابراز کرد:زندگی و سیره حضرت علی (ع) راهی بسی آموزنده و جذاب است که هر مردی هر چند غیر مسلمان در برخورد با  زندگی مولا علی (ع) مجذوب زندگی بی آلایش وی می‌شود و ایشان را مورد تمجید و تعریف قرار می‌دهد و حضرت علی (ع) را به عنوان الگو کامل در جامعه قبول می‌کنند.

وی گفت: حضرت علی (ع) شخصیتی است که در خانه خدا متولد شد، ایشان شخصیتی است که به اسلام مشرف شدند.

مسئول امور روحانیون اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان تصریح کرد: حضرت علی (ع) الگوی برتر بشریت است و آن حضرت از خصایص ویژه علمی، اجتماعی، اخلاقی، اخلاص در عمل، شجاعت، عدالت، ایثار، وفاداری، صبر و بسیاری از ارزش‌های اخلاقی برخوردار بود که الگوی همه ما برای گام برداشتن در مسیر سعادت و رستگاری است.

حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: اگر پدران امروزی حضرت را الگوی شان قرار بدهند، رابطه‌ی خوب پدری و فرزندی خواهند داشت و بسیاری از مشکلات امروزی جامعه برطرف خواهد شد.

وی ابراز کرد: حضرت علی(ع) را می توان به عنوان بهترین الگو برای پدران و حضرت فاطمه(س) را به عنوان بهترین الگو برای مادران معرفی کرد چرا که این خانواده بهترین فرزندان عالم را تربیت کردن کردند فرزندانی از جنس آفتاب که با گذشت چند دهه هنوز نام‌هایشان در تاریخ زنده و جاوید خواهد ماند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر