logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۴۹۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان:

3300 مددجوی کمیته امداد وارد عرصه کسب و کار شدند

3300-مددجوی-کمیته-امداد-وارد-عرصه-کسب-و-کار-شدند
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳ هزار و 300 مدد‌جوی کمیته امداد وارد عرصه کسب و کار شدند، گفت: تسهیلات اعطایی نیز در غالب تسهیلات اشتغال در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

روح‌الله صالحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳ هزار و 300 مددجوی کمیته امداد وارد عرصه کسب و کار شدند  و تسهیلات اعطایی نیز در غالب تسهیلات اشتغال در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

وی عنوان کرد: ماموریت اصلی کمیته امداد توانمند‌سازی مددجویان است و باید این توانمند‌‌سازی در چهارچوب خود پیش رود که مهمترین و اثر گذار‌ترین خدمت در حوزه توانمندسازی بحث ارائه خدمات اشتغال است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ستان زنجان افزود: ساختار خدمات کمیته امداد به این شکل است که مددجو به سمت توانمند سازی هدایت شود، تاکید کرد: خود‌اتکایی غایت و هدف نهایی خدمات است و خدمات ارائه شده بر حسب نیاز ارائه می‌شود.

صالحی با بیان اینکه ۲۸ هزار خانواده در سطح استان تحت پوشش کمیته امداد است که بیش از ۵۰ هزار نفر از خدمات مستمر کمیته امداد بهره‌مند هستند، ابراز کرد: در این راستا برای اینکه افراد دیگری از این خدمات بهره‌مند شوند پایش‌های مختلفی صورت می‌گیرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با بیان اینکه این پایش‌ها از لحاظ در‌آمدی و وضعیت اقتصادی خانواده‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد، اظهار داشت: مددجویانی که با پشتیبانی کمیته امداد توانمند شده‌اند از مجموعه افراد تحت پوشش خارج می‌شوند و افراد نیازمند جدیدی که شناسایی شده‌اند جایگزین شوند.

صالحی با اشاره به اینکه مددجویان برحسب نیاز یعنی نیاز به مهارت و یا مکان اشتغال دسته‌بندی می‌شوند و مورد حمایت قرار می‌گیرند، اظهار داشت: نکته مهم و اصلی طرح اشتغال کمیته امداد این است که در یک بازه زمانی مشخص از چرخه حمایت خارج و خوداتکا شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با اشاره به اینکه در مولفه استعداد‌سنجی ۷ هزار و 800 مستعد شناسایی شده است که طی یک فرایند به سمت اشتغال‌زایی هدایت می‌شوند، افزود: سرمایه‌گذاری برای اشتغال از دیگر اهداف ماست که تسهیلات اشتغال قرض‌الحسنه سال گذشته براساس تبصره ۱۶ و امسال بر اساس تبصره ۱۸ ابلاغ شده

 است.

صالحی با اشاره به اینکه سهم استان زنجان از این تسهیلات ۴۱۰ میلیارد بوده است، عنوان کرد: تاکنون ۳۱۰ میلیارد جذب شده و مابقی تا پایان سال براساس برنامه جذب خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف گذاری ما این است که تا پایان سال ۴ هزارو 700 مددجو از خدمات اشتغال بهره‌مند شوند که ۳ هزار و سیصد مورد اتفاق افتاده و مابقی تا پایان سال محقق خواهد شد، ابراز کرد: جشن خودکفایی ۲ هزار‌و‌ 500 مدد‌جوی کمیته امداد استان زنجان همزمان با جشن پیروزی انقلاب برگزار خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در پایان گفت: همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تعدادی از مددجویان کمیته امداد در غالب شوق زیارت به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : خدیجه نجفی ] [ ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹ ]
سلام وقت بخیر آقای صالحی من رفتم وام درخواست دادم به من گفتن به شماتعلق نمیگیره نه خونه داریم نه ماشین شوهرم کارگرساده هستش خودم هم مریض هستم میخواستم وام بگیرم چرخ بگیرم توخونه کفاشی کنم چون قبلاوردستی میکردم دکترم گفته نبایدباچسب کارکنم الان اونهای که خونه ماشین دارن چرابایدوام بهشون تعلق بگیره مافقط بیمه تامین اجتماعی داریم حتی داروهای منوبادفترچه نمی دن بایدکی روببینمیم تابه من وام بدیدتاچرخ بخرم کمک خرج خونه باشم لطفاراهنمایم کنیدممنون
فرم ارسال نظر