logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۴۹۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین(ع):

زنان جامعه نسبت به اطراف و تحولات جامعه باید آگاه باشد

زنان-جامعه-نسبت-به-اطراف-و-تحولات-جامعه-باید-آگاه-باشد
رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین (ع) با بیان اینکه حضور زنان در جامعه و در عرصه‌های مختلف امری مهم و ضروری است گفت: باید زنان جامعه نسبت به اطراف و تحولات جامعه آگاه باشد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» و به نقل از روابط عمومی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان مینو اصلانی رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین (ع) در جلسه رویدا علمی زن در روایت سوم که در فرهنگسرای زندگی پارک بانوان برگزار شد اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم امروز جهان بشری موضوع زن و توجه به مسائل مرتبط با آن است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: با توجه به مسائل مختلف امروز دستگاه‌های فلسفی و نظری مختلف نتوانسته‌ آن گونه که شایسته است به زن جایگاه واقعی ببخشند و حکمرانی اسلامی در حال شکل گیری است و باید زنان در این حکمرانی نقش آفرینی و حضور فعال و موثر داشته باشند.

رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین (ع) عنوان کرد: دیدگاه‌های متفاوتی در غرب روی زنان وجود دارد که یکی از آنها در حوزه فلسفی یونانی است که در این حوزه زن را بسیار حقیر و بیچاره دانسته و هیچ جایگاه کرامتی برای پیشرفته زن متصور نشده‌اند و در این فلسفه زن را به عنوان جنس دوم در نظر گرفته است و در غرب از جنس زن برای سود و لذت استفاده می‌کنند.

اصلانی گفت: اگر بخواهیم به تئوری نقش زنان بپردازیم سه محور در این زمینه وجود دارد؛ اول الگوی خانه نشینی و عزلت نشینی‌ است که زن را به دور از  تحولات جامعه تعریف می‌کند و در تعریف این الگو جایی برای پیشرفت و تمدن سازی تاریخ سازی زن متصور نیست.
وی ابراز کرد: الگوی دوم مربوط به مقوله خانه گریزی است که بیشتر در کشورهای غربی و پیشرفته مطرح می‌باشد.
رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین (ع) ابراز کرد: متاسفانه خانواده گریزی در جامعه غرب تئوریزه شده و افراط در استفاده از زنان بدون توجه به کرامت انسانی آنها تقریبا نهادینه شده است.
اصلانی تاکید کرد: در قرآن کریم از زنانی یاد شده که در جامعه کنش‌گر و تاثیر گذار بودند از جمله خواهر و مادر حضرت موسی(ع) و آسیه زن فرعون است.
وی عنوان کرد: مقدمه کنش‌گری آگاهی و بصیرت کافی است و برخی زنان مشهور تاریخی با شناخت کامل از  شرایط جامعه تأثیر گذار و تاریخ ساز بودند و الزامات کنش‌گری ماحصل شناخت، آگاهی و بی دغدغه نبودن نسبت به مسائل موجود در جامعه است.
رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین(ع) تاکید کرد: باید زنان جامعه نسبت به  اطراف و تحولات جامعه آگاه باشد زیرا آگاهی و تقوا نشان می‌دهد تکلیف ما در برهه‌های حساس  در جامعه چیست و چگونه با آنها ارتباط گیری کنیم.
اصلانی ابراز کرد: تقوای فردی با تقوای اجتماعی به کنش‌گری منتهی می‌شود و خداوند رحمان و رحیم الگوهای  زیادی برای زندگی ما ارائه نموده  یکی از این الگوها حضرت زهرای مرضیه (س) است که این بانوی بزرگوار یک معمای ناگشوده برای ذهن بشر می‌باشد و در دنیای امروز  اگر به حضرت زهرا (س) تاسی کنیم می‌توانیم راه صحیح  و درست خود را در زندگی پیدا کنیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر