logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۳
[ شناسه خبر : ۳۴۹۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون پارک علم و فناوری استان زنجان:

تولید محتوا بر محور پژوهش شکل گیرد

-تولید-محتوا-بر-محور-پژوهش-شکل-گیرد
معاون پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به اینکه محتواهایی که تولید می‌شود باید بتواند وارد عرصه رقابت شود و این کار بسیار سختی است، گفت: تیم‌هایی در پارک علم و فناوری استان وجود دارد که بر اساس پژوهش کار می‌کنند و بر اساس همان تولیدات شکل می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»احسان خواصی در حاشیه بازدید از پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال استان زنجان، در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه تفاوتی بین جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری استان زنجان وجود ندارد و جهاد دانشگاهی نیز یک مرکز رشد کسب و کارهای فناورانه محسوب می‌شود، گفت: از شرکت‌ها و واحد‌های فناور حمایت‌های مختلفی انجام می‌شود که از جمله آن ارائه فضا، تسهیلات و جذب سرمایه‌گذاری است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در خصوص فضا پارک علم و فناوری استان زنجان دارای محدودیت بوده و این یک مشکل جدی است، افزود: تیم‌های بسیار تخصصی و خوبی در استان وجود دارد اما فضای مناسبی برای در اختیار قرار دادن این شرکت‌ها و تیم‌ها نیست.

معاون پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به اینکه به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مشاوره‌های لازم ارائه توسط پارک می‌شود، یادآور شد: گاها برخی تولیدات که در زمینه تولید محتوا و بحث دیجیتال شکل گرفته بسیار تاثیرگذار در جامعه است.

خواصی با اشاره به اینکه محتواهایی که تولید می‌شود باید بتواند وارد عرصه رقابت شود و این کار بسیار سختی است، گفت: تیم‌هایی در پارک علم و فناوری استان وجود دارد که بر اساس پژوهش کار می‌کنند و بر اساس همان تولیدات شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اگر تیم‌های متخصص تولید محتوا مردمی و بسیج بتوانند به شرکت‌های موجود در پارک متصل شوند، شبکه‌سازی اتفاق بیفتد می‌توانند نهایت استفاده را از مشاوره‌ها برده و در کارشان موفق شوند، افزود: تولید محتوایی که انجام می‌گیرد باید جامعه پسند و البته جوان پسند باشند بنابراین این شرکت‌ها باید مورد هدایت توسط شرکت‌های موجود در پارک قرار گیرند.

خواصی تصریح کرد: مهم‌ترین حمایتی که می‌توان از برگزیدگان در چنین رویدادهایی داشت این است که این تیم‌ها در کنار هم قرار گیرند و به عبارتی شرکت‌هایی که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارند در کنار هم یک کنسرسیوم تشکیل دهند، تا اگر یک پروژه بزرگی قرار بر اجرا داشت و یک شرکت نتوانست آن را انجام دهد شرکت‌های کوچک که کنار هم جمع شده‌اند با هم آن را به انجام برسانند.

خواصی اذعان کرد: پارک علم و فناوری چندان در ارایه تسهیلات ورود نمی‌کند، اما صندوق پژوهش و فناوری بخش خصوصی و شرکت‌ها را مورد حمایت قرار می‌دهد و هدف ویژه حمایت از کسب و کارهای کوچک خلاقانه مبتنی بر فناوری دارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر