logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰
[ شناسه خبر : ۳۴۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن همایش فرهنگیان زنجان

مشاور کم حوصله وزیر ورزش تاب انتقادات فرهنگیان را نیاورد/ برخورد فیزیکی با یک معترض اصلاح‌طلب!/ مطالبات فرهنگیان بازهم به حاشیه رفت

مشاور-کم-حوصله-وزیر-ورزش-تاب-انتقادات-فرهنگیان-را-نیاورد-برخورد-فیزیکی-با-یک-معترض-اصلاح‌طلب!-مطالبات-فرهنگیان-بازهم-به-حاشیه-رفت

همایش بازخوانی مطالبات فرهنگیان از دولت تدبیر و امید در شرایطی در زنجان برگزار شد که حاشیه‌های این مراسم از جمله برخورد فیزیکی با یک معترض و برخی سخنان حاشیه‌ساز بیشتر از خود جلسه جلب توجه می‌کرد.

به گزارش موج رسا; عصر روز چهارشنبه فرهنگیان زنجان برای بازخوانی مطالبات‌شان از دولت تدبیر و امید در سالن همایش جهاد کشاورزی استان زنجان جمع شده بودند تا شاید امیدی که به وعده‌های حسن روحانی بسته بودند را عملیاتی ببینند اما در این جلسه حواشی بیشتر از هر چیز دیگر خودنمایی می‌کرد.

علاوه بر اینکه جلسه با تاخیر آغاز شد، حضور نیافتن مسئولانی از وزارت آموزش و پرورش و حتی مسئولان استانی صدای رئیس کانون صنفی فرهنگیان استان زنجان که از اصلاح طلبان استان و حامیان دولت محسوب می‌شود را هم درآورد تا اینکه در ابتدای سخنرانی‌اش گفت: قرار بود در این جلسه مسئولانی از وزارت آموزش و پرورش و مسئولان استانی حضور داشته و برای ما شادباش بدهند و ما نیز با آنها درد دل کنیم اما خودمان می‌گوییم و خودمان می‌شنویم.

چند نفر از فرهنگیان نیز به نمایندگی از حضار پشت تریبون رفتند که بیشتر با تعریف و تمجید از دولت مستقر و سیاه‌نمایی دوران گذشته همراه بود تا اینکه این تعریف و تمجیدها صدای فرهنگیان را درآورد که خطاب به سخنرانان می‌گفتند ما برای شعر گفتن و تعریف کردن اینجا نیامدیم، یکی از همین سخنرانان که از شهرستان ماهنشان بود به پایین‌ آمدن قدرت خرید فرهنگیان اشاره کرد و خواستار این بود که قدرت خرید به همان دوران اصلاحات برگردد چرا که معتقد بود در آن زمان با حقوق یک ماهش می‌توانست چهار سکه بخرد که اکنون این موضوع امکان‌پذیر نیست.

از جمله حواشی این همایش اعتراض یکی از حاضرین که خود را از اصلاح‌طلبان و دانشجویان ستاره‌دار زمان دولت هاشمی رفسنجانی معرفی می‌کرد، بود. این شخص بارها از برگزار کنندگان جلسه درخواست سخن گفتن در پشت تریبون را داشت اما این اجازه به وی داده نشد تا اینکه بعد از اعتراض به نحوه برگزاری مورد برخورد فیزیکی نیز قرار گرفت.

این شخص هنگامی که داشت از طرف عده‌ای به خارج از سالن هدایت می‌شد این جمله را خطاب به مجری برنامه که از فرهنگیان اصلاح‌طلب زنجان است، می‌گفت «شما از رسوایی یک گفتمان منطقی هراس دارید» برگزارکنندگان این همایش نتوانستند این فرد را از سالن بیرون کنند.

وقتی امامعلی دادخواه رئیس کانون صنفی فرهنگیان استان زنجان به سخنرانی می‌پرداخت نامی از این شخص معترض که گویا زمانی شاگرد دادخواه بوده در پشت تریبون برد که دوباره صدای وی را درآورد که خطاب به رئیس کانون صنفی فرهنگیان استان زنجان می‌گفت: با من برخورد فیزیکی شده کاری که حتی در مجلس اصولگرایان با من نمی‌شود اما در مجلس اصلاح‌طلبان این کار را کردند.

بعد از این اعتراضات، سخنان دادخواه نیز با حاشیه‌هایی همراه بود که سبب شد مشاور وزیر ورزش به آنها واکنش نشان دهد، دادخواه که خود از اصلاح‌طلبان شناسنامه‌دار استان زنجان است بارها به وضعیت نامطلوب فرهنگیان، معیشت و دیگر مشکلات‌شان اشاره کرد، او با کنایه به دولت و نجومی‌بگیران با اینکه حقوق دریافتی خود را دو میلیون عنوان کرد اما خود را یک نجومی‌بگیر خواند تا شاید مظلومییت فرهنگیان را نشان دهد، فیشهای نجومی در دولت یازدهم منتشر شد که اعتراضاتی را در جامعه دربرداشت.

اما همه سخنان دادخواه به اینجا ختم نشد، وی به فساد صندوق ذخیره فرهنگیان نیز اشاره کرد و گفت: والله آن صندوق و پولهایی که با این وضعیت از فرهنگیان گرفتند از پول صغیر نیز حرام‌تر است، دوستانی که میلیارد میلیارد وام دادند و بعد سرپوش گذاشتند و شفاف‌سازی نکردند، از وزارتخانه می‌خواهیم این موضوع را در رسانه‌ها برای عموم شفاف‌سازی کنند.

دادخواه در کنار این حرفها دولتهای نهم و دهم را نیز از سخنان تندش بی‌نصیب نگذاشت با این توصیف که فضا در دولتهای نهم و دهم امنیتی بود خطاب به دولت روحانی نیز گفت: از دولت می‌خواهیم نگرش امنیتی‌اش را از کانونهای صنفی بردارد.

از میان سخنان دادخواه گویا آن بخش از اعتراضاتی که نسبت به معیشت و وضعیت اقتصادی معلمان بود به مذاق مشاور وزیر ورزش خوش نیامده بود، خرم خطاب به دادخواه گفت که به سخنان مهمی اشاره شد اما بنده نقدهای به این حرفها دارم.

خرم حتی گریزی نیز به جلسه برخی اصلاح طلبان در مورد انتخاب بطحایی برای وزرات آموزش و پرورش داشت که گویا برخی از آنها با سهم‌خواهی بطحایی را اصلاح‌طلب نمی‌دانستند و به همین دلیل با این انتخاب مخالف بودند.

وی در بخشی از سخنان خود عنوان کرد: در این جلسه مسائل ریزی مطرح شد، بنده سال ۸۴ یک سال در اختیار کارگزینی بودم اما یکبار اعتراض نکردم و باید گفت که خویشتن‌داری در مسائل خیلی مهم است و برای رسیدن به اهداف باید خویشتن‌دار بود که در این حین تعدادی از فرهنگیان به این سخنان واکنش نشان دادند و گفتند: خویشتن داری جای خود اما مامطالبات‌مان را بیان می‌کنیم.

در حالی که کم کم صدای اعتراض فرهنگیان در مورد بیان مطالباتشان بلند می‌شد مشاور وزیر ورزش سخنرانی خود را نیمه تمام رها کرد و حاضر به شنیدن انتقادات نشد.

بعد از این نوبت به فریدون احمدی نماینده اصولگرای زنجان و طارم در مجلس رسید، او در ابتدا با ارائه گزارشی از وضعیت نامطلوب اقتصادی سیستم اداری کشور را ناکارآمد توصیف کرد.

وی برخلاف خرم و مسئولان برگزاری مراسم به کسانی که قصد صحبت کردن داشتند اجازه حرف زدن داد و حتی معترضی که مورد برخورد فیزیکی قرار گرفته بود نیز اجازه صحبت پیدا کرد.

این معترض با تمجید برخورد مناسب این نماینده به مسئولان برگزاری مراسم گفت: دانشجوی ستاره‌دار سال ۶۹ هستم و در زمان احمدی‌نژاد هم تعلیق شدم اما یک نماینده اصولگرا به من اجازه صحبت کردن داد اما شما اصلاح‌طلبان این کار را نکردید، برای اینکه به این جلسه نیایم از طرف برخی که در جلو نشسته‌اند تهدید شده بودم.

فریدون احمدی نیز با اینکه بارها خود را اصولگرا معرفی کرد اما گلایه‌ای از برخورد اصولگرایان با خودش در استان زنجان داشت، وی همچنین تاکید کرد که احزاب باید به صورت واقعی در کشور شکل گیرد.

احمدی با تصریح اینکه اگر احزاب شکل گیرد یک شخص نمی‌تواند بدون پشتوانه سیاسی یک شبه رئیس جمهور شود، گفت: وقتی شخصی یک شبه رئیس جمهور شد یک عده شنگول و منگول را دور خود جمع خواهد کرد.

گرچه حواشی این جلسه برای خوانندگان جذاب به نظر برسد اما از نکات تاسف برانگیز به حاشیه رفتن مطالبات به حق فرهنگیان بود، فرهنگیانی که در همین استان زنجان سالهاست برای یک خانه آپارتمانی به این در و آن در می‌زنند اما پروژه پرغصه آنها هنوز هم تکمیل نشده است.

//س

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر