logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۶
[ شناسه خبر : ۳۴۹۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان در گفتگو با موج رسا خبرداد:

مسمومیت 59 راس دام سنگین در یک دامداری در زنجان

مسمومیت-59-راس-دام-سنگین-در-یک-دامداری-در-زنجان
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از مسمومیت 59 راس دام سنگین در یک دامداری در زنجان خبر داد و گفت: لاشه همه دام‌های مذکور در کشتارگاه زنجان توقیف شده است.

<!doctype html>

بیشتر بخوانید

محمد‌باقر حاج کاظمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه علت مسمومیت این دام‌ها دقیقاً معلوم نیست و در حال بررسی است اظهار کرد: تا زمانیکه علت مسمومیت دام‌ها مشخص نشود از توزیع آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان عنوان کرد: نمونه‌برداری‌های لازم جهت آزمایشات لازم انجام شده و نمونه‌های اخذ شده در آزمایشگاه‌های مرجع کشور در  روند انجام آزمایشات تشخیصی قرار گرفته است که با توجه به اهمیت موضوع و لزوم انجام تمامی آزمایشات ضروری این پروسه  ممکن است زمان‌بر باشد و فعلا نتیجه قطعی اعلام نشده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تعداد لاشه‌ها زیاد می‌باشد علاوه بر بهره گرفتن از نیروهای خبره و امکانات آزمایشگاهی سازمان دامپزشکی کشور از کمک و امکانات دانشگاه‌های مرجع نیز در بررسی‌ها آنها استفاده می‌گردد.

حاج کاظمی افزود: لاشه همه دام‌ها در کشتارگاه‌ها بعد از کشتار مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر کوچکترین شکی نسبت به سلامت  گوشت ها در کشتارگاه وجود داشته باشد  اجازه توزیع داده نمی‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: لاشه‌های این دامداری نیز توقیف بوده و بعد از دریافت نتیجه آزمایش‌ها نسبت به تعیین تکلیف گوشت‌های استحصالی تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر