logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۴۸۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

۲۱ کالای جدید صادراتی وارد سبد محصولات صادراتی استان زنجان شد

۲۱-کالای-جدید-صادراتی-وارد-سبد-محصولات-صادراتی-استان-زنجان-شد
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ۱۱ کشور جدید صادراتی به مقاصد صادراتی استان افزوده شده و ۲۱ کالای جدید صادراتی وارد سبد محصولات صادراتی استان شده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» مجید گلشنی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان که به ریاست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان برگزار شد، با اشاره به میزان صادرات استان از مبدا زنجان اظهار داشت: صادرات استان در ۹ ماهه سال جاری ۴۵۷ میلیون دلار به میزان ۸۶۷ هزار تن است.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: در این مدت ۱۱ کشور جدید صادراتی به مقاصد صادراتی استان افزوده شده و ۲۱ کالای جدید صادراتی وارد سبد محصولات صادراتی استان شده است.

گلشنی از افزایش تعداد صادرکنندگان استان نیز خبر داد و افزود: تعداد شرکت‌های صادراتی استان از ۱۷۲ واحد در سال گذشته به ۲۰۳ واحد صادراتی در سال جاری رسیده است.

وی با اشاره به صادرات بخشی از محصولات تولیدی استان از طریق گمرک سایر استان‌ها عنوان کرد: باید دلایل و مشکلاتی که باعث صادرات محصولات استان از سایر گمرکات می‌شود بررسی و مرتفع شود تا استان نیز از مزایای صادرات این محصولات بهره‌مند گردد.

در این جلسه محمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان اظهار داشت: با توجه به اینکه عمده اقلام وارداتی استان را ماشین آلات و مواد اولیه کارخانجات به خود اختصاص داده است، این امر حاکی از رشد صنعتی در آینده نزدیک دارد. 

وی افزود: در بین اقلام صادراتی استان میزان صادرات صنایع دستی و محصولات کشاورزی ناچیز است که باید طی ماه‌های آتی شاهد افزایش حجم صادرات این اقلام از استان باشیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر