logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۵
[ شناسه خبر : ۳۴۸۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان زنجان:

هلال‌احمر زنجان به سربازان وظيفه، آموزش کمک‌های اولیه دهد

هلال‌احمر-زنجان-به-سربازان-وظيفه،-آموزش-کمک‌های-اولیه-دهد
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمر سربازان وظيفه نیروهای مسلح این استان تحت پوشش آموزش کمک‌های اولیه و آمادگی در مخاطرات قرار گیرند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان اکرم یاری افزود: با توجه به تمديد توافقنامه مشاركت در آموزش "در حوزه مهارت آموزی و ارتقای كاركنان وظيفه نيروهای مسلح " مابین جمعیت هلال‌احمر و ستاد کل نیروهای مسلح، طرح آموزش همگانی در مراکز و پادگان های آموزشی قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در استان اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید

وی یادآوری کرد: سال‌های گذشته این طرح به منظور ارتقاء آمادگی عموم آحاد جامعه در برابر حوادث و سوانح انجام شده است.

 معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از این پس دوره‌های آموزشی همگانی شامل آمادگی در مخاطرات و کمک‌های اولیه در قالب 30 ساعت آموزش به صورت 16 ساعت حضوری و 14 ساعت غیر حضوری و با مطالعه منابع مربوطه برگزار خواهد شد .

یاری خاطرنشان کرد: بر این اساس این آموزش‌ها در برنامه تفصیلی رزم مقدماتی کارکنان و سربازان وظیفه درکلاس های استاندارد برای همه کارکنان وظیفه در مراکز و پادگان‌های آموزشی لازم الاجراست.

وی اظهارداشت: محتوای آموزشی توسط پادگان‌های آموزشی در قالب کتابچه مدون، تکثیر و در اختیار فراگیران قرار می‌گیرد و پس از آن مربیان در خصوص ساعت و سرفصل‌های حضوری به رفع اشکال و ارایه توضیحات تکمیلی می‌پردازند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در 9 ماهه گذشته از سالجاری 38 هزار و 240 نفر در سطح استان در قالب یک‌هزار و 284 دوره از آموزش های هلال احمر بهره‌مند شده‌اند.

یاری اضافه کرد: این آموزش‌ها در سطح شهرها و روستاها، برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی، کارکنان شرکت‌ها، واحدها و کارخانه‌های تولیدی و صنعتی، مراکز نظامی و انتظامی، مدارس، بوستانها، محلات، مساجد، اعضای خانه‌های هلال، پایگاه های امداد و نجات جاده‌ای و اعضای هلال احمر ارائه شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر