logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۴۸۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مذهبی حوزه در گفتگو با موج‌رسا:

ماه رجب مقدمه‌ای برای ورود به ماه رسالت خداست

ماه-رجب-مقدمه‌ای-برای-ورود-به-ماه-رسالت-خداست
کارشناس مذهبی حوزه با بیان اینکه ماه رجب جزو ماه‌های حرام محسوب می‌شود و خداوند نگاه ویژه به این ماه پر برکت دارد و در احادیث بسیار از فضایل این ماه بسیار سخن گفته شده است گفت: ماه رجب مقدمه‌ای برای ورود به ماه رسالت خداست.

حجت‌الاسلام جواد جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه ضمن تبریک سالروز ولادت امام محمد باقر (ع) امام پنجم شیعیان بر تمام مسلمین جهان و امید است به برکت روز ولادت این امام بزرگوار مردم مسلمان از رویدادهای ماه رجب برخوردار شوند گفت: ماه مبارک رجب اولین ماه از سه ماه پر برکت الهی است که در آن به عبادت و ستایش پروردگار تاکیدات خاص شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: ماه رجب جزو ماه‌های حرام محسوب می‌شود و خداوند نگاه ویژه به این ماه پر برکت دارد و در احادیث بسیار از فضایل این ماه بسیار سخن گفته شده است.

کارشناس مذهبی حوزه عنوان کرد: نزدعرب‌ها نیز این ماه بسیار محترم است و جنگ و خونریزی در آن حرام اعلام شده است ماه رجب ماهی است که نعمت‌های الهی از آن فرو می‌ریزد و ماهی است که در آن بدی‌ها از انسان دور است.

حجت الاسلام جعفری ابراز کرد: مهمترین مسئله که در ماه رجب بارها توصیه شده است روزه گرفتن است که هر چه انسان بتواند دراین ماه عزیز روزه دار باشد اجر و ثواب بیشتری دارد و سه روز روزه‌داری  در ماه رجب برای تقویت جسم و روح بسیار موثر است.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از مسائل که در روایات بارها به آن تاکید شده است استغفار است از پیامبر اکرم (ص) در حدیثی امده است که ماه رجب ماه استففار است و مسئله استغفار در قرآن بارها آمده است که اگر فردی مدام استغفار کند نزول نعمت‌های آسمانی بیشتر می‌شود و کسانی که حتی برای دنیای خود می‌خواهند تلاش کنند باید استغفار را فراموش نکنند.

کارشناس مذهبی حوزه عنوان کرد: استغفار برای کسب روزی و برای نزول برف و باران نیز موثر است و ماه رجب مقدمه‌ای برای وردود به ماه میهمانی خدا ماه رمضان است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر