logo
امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۶
[ شناسه خبر : ۳۴۸۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه هیدج:

جهاد تبیین ضامن حفظ تمام اصول اخلاقی، الهی و انسانی است

جهاد-تبیین-ضامن-حفظ-تمام-اصول-اخلاقی،-الهی-و-انسانی-است
مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه هیدج گفت: اگر فریضه جهاد تبیین ترک شود، عده‌ای فتنه‌گر و عیاش، شمشیر قلم تیز کرده و زهربیان باز کرده و در اوج بی‌تقوایی امور کذایی را وارونه و کج و معوج نشان خواهند داد، جهاد تبیین ضامن حفظ تمام اصول اخلاقی، الهی و انسانی است.

حجت‌الاسلام موسی آقایاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: اگر فریضه جهاد تبیین ترک شود، عده‌ای فتنه‌گر و عیاش، شمشیر قلم تیز کرده و زهربیان باز کرده و در اوج بی تقوایی امور کذایی را وارونه و کج و معوج نشان خواهند داد، جهاد تبیین ضامن حفظ تمام اصول اخلاقی، الهی و انسانی است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این افراد جای فرعون و نمرود را با موسی(ع) و ابراهیم(ع) عوض خواهند کرد. انسانی که تقوا و مخافت الهی نداشته و از وجدان و انصاف تهی و نادار باشد، هیچ‌گونه خط قرمزی و حدود و ثغوری نخواهد داشت بلکه با اطاعت از هوای نفس خویش جنایات هولناک و خسارت‌باری را به جای خواهد گذاشت. 

حجت‌الاسلام آقایاری تصریح کرد: جانیان تاریخ از صدر اسلام از حجاج‌بن‌یوسف‌ثقفی تا این زمان تماماً بر مبنای هوای نفس خویش حرکت کرده و معبود آنها هوای نفسشان شده و بر سایه شوم و سیاه آن سجده و خضوع کرده‌اند. 

مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه هیدج گفت: جنایات تاریخ، جهت عبرت برای ساختن دنیای جدید و بدون تنش و چالش است. هر صاحب تریبونی، هر قلم به دستی، هر ژورنالیستی، هر معلمی، هر استادی باید از جنایات تاریخ خبردار شده و در بخشی از فرصت خویش به جهت دفع و رفع فسادهای اخلاقی، اعتقادی، اجتماعی و سیاسی متذکر شود و جهاد تبیین ضامن حفظ تمام اصول اخلاقی، الهی و انسانی است.

وی خاطرنشان کرد: بهترین روش در تحقق جهاد تبیین ، روش تهاجمی و بیان نقاط ضعف طیف مقابل با اتکا به بیان نمونه‌های تاریخی و کم و کیف آنهاست. مثلاً اگر با بی‌دین‌ها مواجه شدیم از آنها بخواهیم که آیا اصول ثابت و لایتغیر برای بهبودی زندگی خویش و تأمین کامل منافع و اجتناب از خسارات و ضررها دارند یا نه؟ که قطعاً ندارند، زیرا هر کسی ظن خود را اصل پنداشته و لذا این افراد هیچ‌گونه اتحادی ندارند و فقط در عمل به جبر قانون زورکی متحد می‌شوند یعنی اتحاد همدلانه ندارند.

حجت‌الاسلام آقایاری بیان داشت: برخلاف جمهور باورمندان که اصول مشخص و همه‌پذیری همچون توحید و نبوت و معاد و معناداری زندگی انسانی دارند و همین‌طور در مواجه با سلطنت‌طلبان که خود را عاشق و کشته مرده باقی مانده پهلوی می‌دانند ، می‌گوییم شما که به رهبر عزیز ما دیکتاتور می‌گویید، پس چرا رهبری هنگام انتخاب به این سمت آشفته‌ترین چهره را داشت، ولی شاه شما وقتی به جبر قیام مردم ناچار به ترک کشور و سلب مقام شد، عبوس‌ترین چهره را به خود گرفته بود، پس اگر رهبر ما دیکتاتور می‌بود نباید هنگام انتخاب به رهبری محزون و غمگین می‌شد و یا اجازه برگزاری جشن تولد خودش را می‌داد. بنابراین در امر جهاد تبیین لازم است که علاوه بر داشتن محتوا، تسلط به شیوه‌ها و مهارت نیز باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر