logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۱
[ شناسه خبر : ۳۴۵۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ایجرود مطرح کرد:

لزوم جهاد تبیین در خصوص حماسه ۹ دی

لزوم-جهاد-تبیین-در-خصوص-حماسه-۹-دی
امام جمعه ایجرود گفت: حماسه نهم دی درس‌ها و آموزه‌های فراوانی برای مقابله با جنگ ترکیبی امروز دشمن دارد و باید جهاد تبیین در این خصوص انجام شود.

حجت‌الاسلام محمد زرینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: حماسه نهم دی در سال ۸۸ یک نمونه برجسته و یک پرچم به اهتزاز در آمده در تاریخ انقلاب اسلامی است. همچنان الهام بخش و یک اقدام فوق‌العاده کارساز و در شرایط خود کاملا به لحظه و برای امروز، آینده و تاریخ درس آموز و الهام بخش شد.

بیشتر بخوانید

وی بیان کرد: در شرایطی که دشمن همه داشته‌ها و ظرفیت‌های خود را برای براندازی نرم به صحنه آورد واکنش فراگیر، خودجوش و عاشورایی مردم ایران همه محاسبات دشمن را درهم ریخت و کشور را از یک خطر جدی عبور داد.

امام جمعه ایجرود افزود: حماسه نهم دی‌ماه کارآمدی نظام دینی را در عبور از بحران‌ها نشان داد و ثابت کرد که اگر همه قدرت‌های سیاسی جهان در مقابل نظام اسلامی بایستند، این نظام قادر است با پشتوانه مردمی در مقابل آنها بایستد و اهداف خود را به‌پیش ببرد.

حجت‌الاسلام زرینه ادامه داد: فتنه ۸۸ از جنگ تحمیلی خطرناک‌تر و پیچیده‌تر بوده و تشخیص جبهه حق و باطل مشکل شد دشمنان در آن فتنه با عملیات شناختی و ادراکی همه هویت و آگاهی و آزادی ملت ایران را نشانه رفته بودند، آنها می‌خواستند دستاوردهای ملت را قربانی کنند. فتنه ۸۸ هزاران میلیارد به اقتصاد کشور ضربه زد، بر چهره مردم سالاری ایران ضربه زدند، انتخابات را که مظهر قدرت و هویت ملی بود در سلامت، امنیت و نتیجه به چالش کشیدند و این تصور را پیش آورد که ملت ایران متزلزل شده است.

وی گفت: حماسه نهم دی قدرت انقلاب اسلامی را در مقابله با یک فتنه کاملا پیچیده و به روز شده، آمریکایی صهیونیستی آشکار کرد، تئوری‌ کودتای رنگی که تجربه به ظاهر موفق غرب در برخی کشورها بود، از فرصتی که برخی از جریانات داخلی در اختیار غرب قرار دادند، برای براندازی جمهوری اسلامی فعال شد و ملت ایران با شناخت به موقع خطر و با هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب به میدان آمد و انقلاب رنگی و این توطئه خطرناک رنگ باخت، بنابراین حماسه نهم دی؛ واکنش قاطع، عاشورایی، بموقع همه آحاد مردم با همه سلائق نسبت به هتک حرمت عاشورا و ارزش‌های دینی و سیاسی بود، تجلی قدرت الهی و مردمی در حمایت کامل از رهبری، ولایت فقیه و نظام دینی بود.

وی خاطر نشان کرد: حماسه نهم دی درس‌ها و آموزه‌های فراوانی برای مقابله با جنگ ترکیبی امروز دشمن دارد و باید جهاد تبیین در این خصوص انجام شود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر