logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۳
[ شناسه خبر : ۳۴۸۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خبر داد:

شناسایی 430 نفر مبتلا به پیش دیابت در پویش غربالگری در استان زنجان

شناسایی-430-نفر-مبتلا-به-پیش-دیابت-در-پویش-غربالگری-در-استان-زنجان
معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مهمترین روش در افراد مبتلا دیابت و فشار خون بالا پیشگیری است گفت: 430 نفر مبتلا به پیش دیابت در پویش غربالگری استان زنجان شناسایی شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» عباس عبادی روز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با بیان اینکه پویش غربالگری فشار خون و دیابت که در زنجان برگزار شده است گفت: گسترش تخت‌های بیمارستان‌ها یکی از شاخص‌های توسعه‌ای است اما از طرفی این امر نشان می‌دهد آنگونه که باید و شاید در حوزه بهداشست و درمان خوب نتوانسته‌ایم ظاهر شویم.

بیشتر بخوانید

وی افزود: طی یک و نیم ماه گذشته ۶۳ درصد از جمعیت هدف استان زنجان در پویش غربالگری فشار خون بالا و دیابت شرکت کرده اند که در این غربالگری  ۷۶۰ هزار نفر با احتمال ابتلا به بیماری پرفشاری خون و ۴۳۰ هزار نفر نیز در مرحله پیش دیابت شناسایی شده است.

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: اگر اقدامات پیشگیرانه به صورت تخصصی شکل می‌گرفت شاید اکنون شاهد هزینه‌های سرسام آور در امر درمان نبودیم.

عبادی ابراز کرد: نیروهای انسانی هر ارگان و سازمانی به منظور بازوان قدرتی در جایگاه‌های خود به ایفای نقش می‌پردازند و در حوزه بهداشت و درمان بزرگترین سرمایه هر سازمانی را شامل می‌شوند.

وی ابراز کرد: شهر زنجان به دلیل داشتن غواصان دریا دل و پایتخت شور و شعور حسینی جزو شهرهای مهم کشور محسوب می‌شود و دانشمندان بسیاری از این خطه در عرصه‌های مختلف حضور دارند و باید از این ظرفیت استفاده بهینه به عمل آید.

در پایان این مراسم حسین دین محمدی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زنجان و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان معرفی و از خدمات دکتر حسن بختیاری رییس قبلی این دانشگاه قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر