logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۶
[ شناسه خبر : ۳۴۷۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ایجرود:

شهید قاسم سلیمانی نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی است

شهید-قاسم-سلیمانی-نماد-مبارزه-با-نظام-سلطه-و-ظلم-جهانی-است
امام جمعه ایجرود گفت: شهید سردار قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد زرینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: شهید سردار قاسم سلیمانی هرگز تفکری جز حرکت برای عزت اسلام و مظلومان جهان در سر نداشت و زندگی خود را صرف مبارزه با ظالمان کرد و همواره نگاهش را به افق نگاه مقام معظم رهبری دوخته بود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی قبل از اینکه فردی نظامی باشد، دارای شخصیت و سلوک عرفانی بود، ادامه داد: تمام اقدامات سردار دلها مبتنی بر قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه بود؛ در حقیقت سردار، سرباز قرآن بود؛ در تکریم والدین خود و خانواده‌های شهدای مدافع حرم سر از پا نمی‌شناخت و به طور مستمر به آنان سر می‌زد.

امام جمعه ایجرود افزود: سیره حضرت علی(ع) در وجود ایشان متجلی بود، قطعا فردی با چنین خصوصیات اخلاقی، مکتب‌ساز است و ما باید مروج و تبیین‌گر این مکتب باشیم.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم الگوی دفاع، استکبارستیزی، مقاومت و فرمانده‌ای با بصیرت بود که تمام راهبردها را به تاکتیک تبدیل کرد، خاطر نشان کرد: این شهید بزرگوار حضور جهادی و خستگی‌ناپذیر داشت و چنین شخصیتی با این ویژگی‌های برجسته قطعاً الگوی بارز مدیریتی و فرماندهی است.

حجت‌الاسلام زرینه با بیان اینکه سردار سلیمانی یک عمر به صورت مومنانه، خالصانه، عارفانه و عاشقانه در راه عزت اسلام و قرآن گام برداشت و خداوند وی را به سعادت در دنیا و آخرت با شهادت فی‌سبیل‌ الله نائل کرد، گفت: ما نیز شرمنده شهدا نباشیم و در راه حق، قرآن و اسلام تلاش کنیم.

وی آرامش، امنیت، انسجام، وحدت و همدلی بین اقوام و مذاهب مختلف را ثمره تلاش‌های این فرمانده عالی‌قدر و یادگار صدیق امام راحل(ره) و دوران با شکوه دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: نه تنها در جای جای ایران، بلکه در دنیای مقاومت توانسته با اتحاد بین نیروهای مسلمان و تشکیل جبهه مقاومت دنیای اسلام را از شر دشمنان رها و به سربلندی و عزت برساند.

امام جمعه ایجرود تصریح کرد: سپهبد سلیمانی نقش والایی در سرکوب توطئه‌ها و برنامه‌های شوم غرب به وِیژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه داشت که به گفته خود آنها اگر سلیمانی نبود قطعاً امروز جایگاهشان بهتر از وضعیت کنونی بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر