logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۴۷۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

وصیتنامه معلم شهید حبیب الله هادیلو

وصیتنامه-معلم-شهید-حبیب-الله-هادیلو
شهید حبیب الله هادیلو در صبحگاه 29 تیرماه 1362 در سردشت بدست دشمنان اسلام به شهادت رسید و پیکر مطهرش بعد از تشییع در گلزار شهدای هیدج به همرزمانش شهیدش پیوست.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» معلم فصیح و سخنور شهید حبیب الله هادیلو فرزند شعبانعلی سال ۱۳۴۲ در خانواده‌ای مذهبی و معتقد به مبانی اسلام در هیدج چشم به جهان گشود. بعد از گذراندن دوران کودکی پا به مدرسه گذاشت. دوران ابتدایی را با موفقیت و کسب نمرات بالا به پایان رساند و بدین ترتیب مقاطع راهنمایی و دبیرستان را نیز پشت سر نهاد و توانست دیپلم بگیرد.

بیشتر بخوانید

بعد از اخذ دیپلم درسال ۱۳۶۰ در کنکور سراسری تربیت معلم با کسب رتبه اول کشوری در رشته دینی و عربی تربیت معلم شهید بهشتی تهران پذیرفته شد و از مهر ماه همان سال مشغول به تحصیل و بعد از یکسال تحصیل ( طرح شهید رجایی) در سال تحصیلی ۶۲-۶۱ در مدرسه راهنمایی عمید آباد مشغول به تدریس گردید.

حبیب الله ده سال بیشتر نداشت که در انجمن اسلامی جوانان هیدج فعالیت مذهبی خود را آغاز کرد ، ایشان از فعالان عرصه فرهنگی و مذهبی بود و به لحاظ استعداد عالی در درک و فهم مسائل مذهبی و علمی، رشد بسیار سریعی کرد. در ۱۲ سالگی در کلاس قرائت قرآن (دارالتبلیغ ) در هیدج نفر اول کلاس بود که بصورت ویژه به حوزه علمیه قم فرا خوانده شد، او در مجالس و محافلی که بعد از پیروزی انقلاب به مناسبت ایام الله برگزار می شد شرکت می‌کرد و با ایراد سخنرانی و خطابه شکوهی دیگر به مجلس می‌داد.

با شبنامه نویسی ها و پخش و تکثیر اعلامیه های امام در پیشبرد اهداف انقلاب نقش اساسی داشت. با شروع جنگ تحمیلی در بسیج ثبت نام کرد و در امور مختلف از جمله گشت زنی، نگهبانی و امور فرهنگی فعال بود . علیرغم اینکه خدمات خوبی در شهر و مدرسه ارائه می کرد اما روح بلند و انقلابی اش از حضور در جبهه و مجاهدت در این راه غافل نماند و در تابستان سال ۱۳۶۲ که میبایست در تربیت معلم برای ادامه تحصیل مشـغول بـاشـد به دانشـگاه انسـان سازی یعنـی جبـهه های حق علیـه باطـل رهسپـار گردید .

سرانجام در صبحگاه ۶۲/۴/۲۹ در سردشت بدست دشمنان اسلام گل وجودش پرپر شد و به خیل شهدا پیوست و پیکر مطهرش بعد از تشییع در گلزار شهدای هیدج بخاک سپرده شد.

گزیده ای از وصیت نامه 
ای مردم دریابید در چه زمان به سر می برید و مسئولیت خویش را درک کنید . مبادا با تنها گذاشتن امام لعنت ابدی را برای خویش ببرید ، در همه حال به اسلام و قرآن کمک کنید و امام را تنها و بی یاور نگذارید ، هر کس به هر نحو ممکن.

آن کسانی که قدرت دارند جبهه ها را خالی نگذارند که اگر خدای نا کرده این طور کنند خون مقدس شهدا را پایمال کرده اند. از آن بدتر اگر خدای نکرده علاوه بر کمک به انقلاب نکردن ، درصدد کارشکنی علیه انقلاب اسلامی و یا حتی اگر بی تفاوت باشند کارهایشان پایمال کردن خون شهدا می باشد و عذاب دردناک الهی متوجه آنان خواهد بود.

روی سخنم با افرادی همچون خودم می باشد که هنوز تحول معنوی در آنها اثر نکرده ، به آنها میگویم بترسید از عذاب الهی که خداوند در کمین ستمکاران است و بدانید که اگر حسینی نباشید یزیـدی هستید مـبادا در ظاهر به یزید ناسزا بگوئید ولی خـود راه یزید را بپیمـائید.

شما ای بی خبران و بی تفاوتان مگر نمی بینید که چطور جوانان از خون خویش میگذرند، شما باز آگاه نمی شوید به قول قرآن مبادا از (صم بکم عمی فهم لا یرجعون ) باشید که در آن صورت واقعا” در زندگی باخته اید . سخنم با جوانان و نوجوانان این است که دست از درس برندارند که دشمن میخواهد ما جاهل باشیم تا بهتر بتوانند بر ما حکومت کنند و ما هم باید با درس و آگاه شدن خویش مشت محکمی بر دهان دشمنان بزنیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر