logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۴۷۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

شهید سلیمانی قهرمان ملت و امت اسلامی است

شهید-سلیمانی-قهرمان-ملت-و-امت-اسلامی-است
رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان با بیان اینکه جهاد حاج قاسم جهاد بزرگی بود که خداوند شهادت را نسیب ایشان نمود که همانا این نعمت شایسته ایشان بود گفت: شهید سلیمانی قهرمان ملت و امت اسلامی است.

رویا کرمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی بی بدیل مقاومت و از شاگردان مکتب حضرت روح اله خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی است گفت: سردار شهید سلیمانی با شناخت دقیق مسیر، اصول و آرمان‌های بلند حضرت امام راحل و عظیم الشان برگرفته از مکتب اسلام و اهل البیت علیهم السلام، امت‌های مختلف از محبان اسلام را بیدار نمود. او قهرمان مردم درتمام عرصه‌ها است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: این سردار ارزشمند ملت‌ها را متوجه خود، اتکا به نفس، و خودباوری نمود و جریان و جبهه مقاومت را ایجاد و رهبری کرد؛ به نقل از خاطره‌ای که در آخرین مرحله عملیات علیه داعش آمده است می‌فرماید"سرم را بلند کردم و جمع عاشقانه رزمندگان لبنان، عراق، افغانستان، پاکستان و سوریه را با محوریت ایران اسلامی دیدم که در حال رقم زدن بزرگ‌ترین واقعه تاریخ انقلاب اسلامی هستند، با خود گفتم: قاسم! وعده امام خمینی (ره) محقق شد و بسیج مستضعفان عالم شکل گرفت و...".

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان عنوان کرد: این واقعه جز با ایمان به خدا، تاسی به مکتب امیرالمومنین (ع) و سیدالشهدا (ع) و رهبری امام روح اله (ره) و اخلاص حقیقی وی محقق نمی‌شد.

کرمی ابراز کرد: بازخوانی ویژگی‌های شخصیتی آن سردار دلاور وطن و تبیین دقیق آن‌ها توسط افراد باورمند و مومن به مکتب سردار شهید موجب تقویت رابطه عاطفی نسل جدید به وی و مسیر نورانی وی خواهد شد.

وی تاکید کرد: جبهه مقاومت به عنوان دستاورد طلایی و مبانی انقلاب اسلامی با مجاهدت شبانه روزی و مخلصانه این سرباز بی بدیل وطن چون بر مبنای آموزه‌های الهی و بر اساس فطرت انسانی شکل گرفته است، حمایت، ایمان و باور قلبی نه تنها ملت بزرگ ایران بلکه تمام ملت‌های مظلوم جهان را در پی خواهد داشت، مکتب اسلام به ما می‌آموزد که نه به کسی ظلم کنیم و نه از کسی ظلم بپذیریم، نه راه کسی را ببندیم و نه بی راهه برویم و این همان اصل غیرقابل تغییر در جبهه مقاومت در مقابل جبهه استکبار است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان تصریح کرد: در مقابل تبیین ویژگی‌های مکتب سردار شهید سلیمانی و تبیین " فرهنگ مقاومت" که در جهان استکبارزده امروزی امری بسیار ضروری و فوری است، آگاه و هشیارسازی امت اسلام و حتی جهان بشری بوسیله تبیین "فرهنگ استکبار" امری مهم و اجتناب ناپذیر است.

کرمی افزود: تبیین دقیق ویژگی‌های فرهنگ استکبار همچون، خودبرتربینی، فخر بر امتیازات مادی، تحقیر ملت‌ها، فریب آن‌ها، جنگ روانی و ... باعث هشیاری و آگاهی و ایجاد نفرت مقدس نسبت به جریان سلطه و استکبار و حقوق بشر آمریکایی خواهد شد.

وی ابراز کرد: همانگونه که عناصر اصلی جبهه مقاومت با بازخوانی این فرهنگ اصیل و نمایش عملی آموزه‌های الهی همچون مجاهدت شبانه روزی و ایمان به وعده الهی، اخلاص و توکل را جامه عمل پوشاندند تا ضمن مفلوک کردن دشمنان اسلام، چهره‌ای ممتاز و بی نظیر از خود بجای گذاشتند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان تاکید کرد: به فضل الهی راه مقاومت به عنوان مسیری بی بازگشت در جهان اسلام و سایر جوامع شکل یافته و ثمرات آن به امت‌های جهان خواهد رسید.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر