logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۴۷۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان:

۲ اسفند آگهی اسامی داوطلبان در کل حوزه انتخابیه منتشر می‌شود

۲-اسفند-آگهی-اسامی-داوطلبان-در-کل-حوزه-انتخابیه-منتشر-می‌شود
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: یک اسفند ماه تمام رسیدگی‌ها در خصوص داوطلبان، قطعی شده و ۲ اسفند آگهی اسامی داوطلبان در کل حوزه انتخابیه منتشر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ابوالفضل رفیعی در گفتگوی ویژه خبری شبکه اشراق زنجان اظهار داشت: طبق زمان‌بندی فرایند برگزاری انتخابات در روزهای ۱۵ و ۱۶ دی ماه نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان توسط هیئات‌های نظارت ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید

وی بیان کرد: از ۳۷۴ نفر که ثبت‌نام نهایی شده بود، ۵ نفر انصراف داده و ۱۸ نفر نیز نسبت به نتیجه بررسی صلاحیت درهیئات‌های اجرایی اعتراضی نداشتند و در مجموع ۳۵۱ نفر مورد بررسی قرار گرفتند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه از این تعداد ۲ نفر عدم احراز شدند گفت: ۲۴ نفر نیز به دلیل نقص مدارک و شرایط شکلی که در مرحله ثبت نام‌ها بود حائز شرکت در انتخابات نبودند.

وی با بیان اینکه در نهایت ۲۱۸ نفر توسط هیئات نظارت استان تایید و نتایج به داوطلبان اعلام شد، اذعان کرد: کل رد صلاحیت‌ها نیز در این دوره ۱۰۷ نفر بود.

رفیعی با بیان اینکه در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی شاهد این هستیم که ۶۲ درصد ازداوطلبان تایید صلاحیت شدند تصریح کرد: در مقایسه با دوره یازدهم که ۳۹ درصد بود، افزایش قابل توجهی وجود دارد.

وی تاکید کرد: طبق زمان‌بندی برگزاری انتخابات، آن دسته از داوطلبانی که در این مرحله رد صلاحیت یا عدم احراز شدند فرصت ۳ روزه دارند تا از ۱۷ تا ۱۹ دی ماه نسبت به ثبت اعتراض و درخواست بررسی مجدد اقدام کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به ایکه دراین مرحله شکایت‌ها باید به شورای نگهبان انجام شود، گفت: تارنمایی توسط شورای نگهبان ایجاد و اطلاع‌رسانی شد که آدرس آن http://davtalab.shora.gc.ir است و از طریق شورای نگهبان رسیدگی آغاز خواهد شد.

وی اذعان کرد: یک مهلت ۳۰ روزه در این مرحله برای شورای نگهبان پیش‌بینی شده است.

رفیعی گفت: اسامی نهایی بعد از اتمام مهلت ۳۰ روزه شکایت‌ها توسط شورای نگهبان به استان، در ۲۰ بهمن اعلام خواهد شد. 

وی تاکید کرد: در این مرحله نیز ممکن است از بین داوطلبانی که تایید صلاحیت شدند، مدارک جدیدی ارائه شود و شورای نگهبان این اختیار را دارد که نسبت به رد صلاحیت همین تایید شده‌ها اقدام کند و برای این موضوع نیز ۳ روز برای ثبت شکایت در نظر گرفته شده است اما در نهایت یک اسفند ماه تمام رسیدگی‌ها قطعی شده و ۲ اسفند آگهی اسامی داوطلبان در کل حوزه انتخابیه منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر