logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۰
[ شناسه خبر : ۳۴۷۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

وزارت فرهنگ به دنبال تحقق عدالت فرهنگی در کشور است

وزارت-فرهنگ-به-دنبال-تحقق-عدالت-فرهنگی-در-کشور-است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ مردمی‌ترین دستگاه در دولت است و به دنبال تحقق عدالت فرهنگی در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه امروز در سفر به استان زنجان در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر زنجان اظهار داشت: برای ساخت تئاتر شهر باید بودجه جذب شده و پروژه به سرعت تمام شود تا بخشی از فضای استعداد تئاتر را در زنجان داشته باشیم.

بیشتر بخوانید

وی در خصوص تسریع در صدور مجوز موسسات فرهنگی هنری، تصریح کرد: بحث‌هایی که درباره تبصره ۱۸ بود و صدور مجوز تاسیس موسسات فرهنگی هنری تلاش می‌شود سریع اتفاق بیافتد‌.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اولویت بحث کیفیت بر کمیت در اجرای برنامه‌های فرهنگی، افزود: در سطح کشور بیش از ۳ هزار مسجد پایگاه قرآنی داریم که در حوزه فرهنگی تاثیرگذار هستند.

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه شهید آوینی در کشور، ادامه داد: ارشاد به دنبال بودجه‌ریزی جدیدی در استان‌ها بوده تا برای اصحاب رسانه و فعالین قرآنی یک میز مستقل تاسیس و برای هر انجمن یک اعتبار سرانه که سقف آن یک میلیارد تومان است پیش‌بینی کند.

اسماعیلی با بیان اینکه برای همه استان‌ها با حفظ طرح‌های کاری یک تحول جدی و بنیادین در نظر گرفته شده است، یادآور شد: ما امروز به دنبال این هستیم که نگاه به تهران متمرکز نباشد و این موضوع در جشنواره‌های ملی مشهود است.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال تحقق عدالت فرهنگی بوده و در راستای همین موضوع به استان‌های مختلف سفر می‌کنیم، تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مردمی‌ترین وزارتخانه دولت است و همه حلقه‌های میانی در وزارت ارشاد متمرکز است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت ۲۵۰۰ موسسه قرآنی در سطح کشور، اضافه کرد: در حال حاضر ۴ هزار انجمن و ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنري در کشور مشغول به فعالیت هستند که معیشت تک تک آنها مهم است.

وی در ادامه از ارائه خدمات مسکن و معیشت به اعضای صندوق هنر خبر داد و افزود: ارشاد بدون در نظر گرفتن تفکرات سیاسی به هنرمندان و اصحاب فرهنگ خدمات ارائه می‌دهد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه بحث آگهی‌ها به رسانه‌های غیرمکتوب در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: دستورالعمل این موضوع به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی شبکه خانگی را خوب خواند ولی با انتقاد از وضعیت آن، ادامه داد: عده‌ای می‌خواستند القا کنند که دولت توجهی به فرهنگ و هنر ندارد ولی از ابتدای راه اندازی سینما ۵۷۰ مورد بود که امسال به ۹۰۰ مورد و تا پایان دولت سیزدهم به رقم یک هزار مورد می‌رسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در شهر زنجان حتما باید به یک مرکز اصلی زیرساختی تبدیل شویم، گفت: مهمترین کار دولت کنونی مردمی سازی حوزه فرهنگ و هنر و قدم برداشتن در حوزه عدالت فرهنگی است، این امر با قوت ادامه دارد و تنها در یک سال و نیم اخیر بیش از صدهزار نفر در شهرستان‌های محروم آموزش‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و حوزه صنایع دستی را دریافت کردند.

وی اضافه کرد: بسیاری از کسانی که در دوره‌های آموزشی تربیت شدند اکنون خودشان تبدیل به کسانی شدند که می‌توانند مجوز موسسات فرهنگی هنری بگیرند که مهمترین بخش از اقدامات، مردمی سازی فرهنگ و هنر و عدالت فرهنگی است.

اسماعیلی با اشاره به اهمیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای وزارت‌خانه متبوع، تصریح کرد: در گذشته شاید اقدامات این مجموعه به عنوان فعالیت‌های حاشیه‌ای تلقی می‌شد اما خوشبختانه در حال حاضر مجموعه فهما خود را اثبات کرده و جزو کار اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات و خدمات خوب صندوق اعتباری هنر، اظهار داشت: این صندوق به دنبال کارهای توسعه‌ای است و علیرغم پشتیبانی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری به دنبال گسترش دایره شمول خود نیز است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر