logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۴۷۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور:

بیمه ۱۰ هزار نفر از شاغلان صنایع دستی با دستور رئیس‌جمهور

بیمه-۱۰-هزار-نفر-از-شاغلان-صنایع-دستی-با-دستور-رئیس‌جمهور
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت:‌ سال گذشته با دستور رئیس جمهور ۱۰ هزار نفر از شاغلان صنایع‌دستی بیمه شدند و امیدواریم امسال هم تعداد بیشتری تحت پوشش قرار بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» انسیه خزعلی روز شنبه در دومین سفر استانی رئیس جمهور و برخی از اعضای هیات دولت در زنجان اظهار داشت:‌ بیمه یکی از مهمترین مطالبات مورد توجه بانوانی است که در مشاغل حوزه صنایع دستی و مشاغل خانگی مشغول به کار هستند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه بیمه، لوازم و پشتوانه‌هایی را نیاز دارد که باید بودجه آن دیده شود، افزود: پارسال ۸۰ درصد مشاغل خانگی و ۸۰ درصد تسهیلات و مجوزهای صادر شده در این خصوص به زنان کشور اختصاص یافت.

خزعلی با بیان اینکه فعالیت اجتماعی و اقتصادی زنان زنجانی بی‌نظیر و قابل قدردانی است و بسیاری از این فعالیت به صورت خانوادگی انجام می شود، اظهار داشت: بخش اعظمی از مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به زنجان در امور بانوان و خانواده محقق شده است.

وی تصریح کرد: برای دور دوم سفر رئیس جمهور به زنجان نیز هشت مصوبه در این حوزه داریم که بخشی از حوزه سلامت بانوان،‌ آسیب زدایی از جامعه بانوان و خانواده و بخشی نیز مربوط به ارتقای مهارتها و آموزش بانوان است.

خزعلی تامین جهیزیه زوجین تحت حمایت کمیته امداد، تامین ودیعه مسکن زنان سرپرست خانوار، تجهیز بازارچه‌های فروش محصولات خانگی و صنایع‌ دستی بانوان، حمایت معیشتی از کودکان و مادران بدسرپرست و بی‌سرپرست، تجهیز و راه‌اندازی خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال حوزه خانواده و جوانی جمعیت و حمایت های لازم برای درمان زوج های نابارور بخشی از برنامه‌های پیش بینی شده در حوزه بانوان برای سفر دوم به استان زنجان است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر